МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ПОДАТКОВИХ ІНІЦІАТИВ У МЕХАНІЗМІ СТИМУЛЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ В ОСВІТУ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2015-4(74)-100-105Ключові слова:
стимулювання роботодавців, інвестиції, освіта, професійне навчання та підготовка, податкові стимули, податкова пільгаАнотація
Визначено роль інструменту оподаткування у механізмі заохочення роботодавців до участі в освіті та професійній підготовці, що сприятиме нагромадженню людського капіталу та інноваційному розвитку економіки України. Досліджено міжнародний досвід використання податкових ініціатив для стимулювання інвестицій роботодавців в освіту та професійну підготовку працівників. Розглянуто різновиди податкових пільг: податкова знижка, вилучення, податковий кредит, зниження відсоткової ставки, відстрочка податку та особливості їх використання у європейських країнах. Під час дослідження виявлено переваги та недоліки впровадження податкових пільг, що мають бути враховані при визначенні перспектив їх використання у сфері професійного навчання і підготовки в Україні. Визначено, що підвищення дієвості інструменту оподаткування забезпечується поєднанням і використанням різних податкових пільг та економічних інструментів, які спрямовані на активізацію участі й роботодавців, й окремих осіб у навчанні впродовж життя.
Посилання
Дрозач М. Розвиток професійного навчання кадрів на виробництві в контексті зарубіжного досвіду / М.Дрозач // Наука та інновації. – 2008. – № 3, Т. 4. – С. 88–94.
Захарова О.В. Управління інвестуванням у людський капітал: методологія, оцінка, планування : монографія / О.В. Захарова. – Донецьк : ДВНЗ ДонНТУ, 2010. – 378 с.
Ільїч Л.М. Державне регулювання професійної підготовки кадрів: світовий досвід / Л.М. Ільїч // Ринок праці та освіта: пошук взаємодії : зб. наук. ст. ; під наук. ред. І.Л. Петрової. – К. : Таксон, 2007. – 200 с.
Петрова Т. Професійний розвиток працівників: проблеми стимулювання персоналу та заінтересованості роботодавців / Т.Петрова // Україна: аспекти праці. – 2010. – № 2. – С. 26–34.
Праця України у 2014 році : статистичний збірник. – К. : ТОВ «Видавництво «Консультант», 2015. – 280 с.
Рекомендації щодо сприяння стимулюванню заінтересованості роботодавців у підвищенні професійного рівня працівників / Затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 564 від 3.12.2008 р. // Довідник кадровика. – 2009. – № 3. – С. 44–55.
Cedefop. Learning while working. Success stories on workplace learning in Europe. – Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2011. – VI. – 113 pp. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/3060_en.pdf.
Cedefop. Using tax incentives to promote education and training. – Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2009. – VI. – 117 pp. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.cedefop.europa.eu/files/5180_en.pdf.
European Commission. Vocational education and training for better skills, growth and jobs: Accompanying the document. – Strasbourg : SWD, 2012. – 60 рр.
OECD. Education Policy Analysis 2004. – Paris : OECD Publications, 2005. – 142 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/education/education-policy-analysis-2004_epa-2004-en#page108.
Torres C. Taxes and Investment in Skills. OECD Taxation Working Papers / C.Torres. – Paris : OECD Publications, 2012. – № 13. – 85 рр. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://dx.doi.org/10.1787/5k92sn0qv5mp-en.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Ірина Анатоліївна Войналович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.