Стратегія управління підприємством
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2017-1(79)-84-93Ключові слова:
підприємство, управління, стратегія, стратегічне управління, зовнішнє середовище, господарська діяльність, конкурентоспроможність, виробництво, ринок, прибуток, бізнес, продукціяАнотація
З розвитком ринкових відносин, зростаючою конкуренцією посилюється необхідність стратегічного управління як одного з найбільш ефективних і прогресивних засобів управління організацією.У статті висвітлено застосування таких методів дослідження як SWOT-аналіз (при дослідженні сил і слабкостей, виробничих можливостей підприємства і загроз з боку навколишнього середовища), матриць БКГ (при встановленні маркетингових ролей продукції, що випускається), Мак Кінсі (при визначенні привабливості галузі), дерева цілей (при встановленні перспективних напрямків розвитку), а також іншої існуючий відомий інструментарій стратегічного управління.
ДП «Житомирський лікеро-горілчаний завод» – підприємство більш ніж з віковими традиціями якості виробництва своєї продукції. Результати SWOT-аналізу дозволили визначити лінії поведінки при дії сприятливих і несприятливих чинників навколишнього середовища. Зараз підприємство перебуває в кращому полі – сили і можливості, тому основними напрямками його діяльності повинні бути вдосконалення техніко-технологічної бази підприємства, розширення асортименту продукції та розширення збутової мережі за рахунок вільних фінансових ресурсів.
На підставі проведених розрахунків розроблені основні стратегії розвитку підприємства, практична значущість яких полягає в утриманні конкурентних позицій, як на внутрішньому ринку України, так і зовнішньому міжнародному ринку.
Посилання
Vasylenko, V.A. and Tkachenko, T.I. (2003), Strategichne upravlinnja, CUL, Kyi'v, 396 p.
Vihanskij, O.S. (2000), Strategicheskoe upravlenie, Gardarika, Moscow, Russia, 296 p.
Gurkov, I.B. (2001), Strategicheskij menedzhment organizacii, ZAO «Biznes-shkola; Intel-Sintez», Moscow, Russia, 312 p.
Zhalilo, Ja. (2005), «Ekonomichna strategija jak kategorija suchasnoi' ekonomichnoi' nauky», Economy of Ukraine, No 1, pp. 19–27.
Ignat'jeva, I.A. (2005), Strategichnyj menedzhment: teorija, metodologija, praktyka: monografija, Znannja Ukrai'ny, Kyi'v, 235 p.
Martynenko, M.M. (2006), Strategichnyj menedzhment, Karavela, Kyi'v, Ukraine, 313 p.
Njemcov, V.D. and Dovgan', L.Je. (2002), Strategichnyj menedzhment, Ltd «UVPK «EksOb», Kyi'v, Ukraine, 559 p.
Porter, M.E. (1998), Competitive strategy, Translated from English, Osnovy, Kyiv, 390 p.
Tomson, A.A. and Striklend, A.Dzh. (2000), Strategic management: concepts and situations, INFRA, Moscow, Russia, 315 p.
Shershn'ova, Z.Je., Obors'ka, S.V. and Ratushnyj, Ju.M. (2001), Strategichne upravlinnja, KNEU, Kyi'v, Ukraine, 99 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Олег Антонович Осовський, Галина Володимирівна Осовська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.