Стратегія управління підприємством

Автор(и)

  • Олег Антонович Осовський Житомирський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0458-7454
  • Галина Володимирівна Осовська ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2017-1(79)-84-93

Ключові слова:

підприємство, управління, стратегія, стратегічне управління, зовнішнє середовище, господарська діяльність, конкурентоспроможність, виробництво, ринок, прибуток, бізнес, продукція

Анотація

З розвитком ринкових відносин, зростаючою конкуренцією посилюється необхідність стратегічного управління як одного з найбільш ефективних і прогресивних засобів управління організацією.
У статті висвітлено застосування таких методів дослідження як SWOT-аналіз (при дослідженні сил і слабкостей, виробничих можливостей підприємства і загроз з боку навколишнього середовища), матриць БКГ (при встановленні маркетингових ролей продукції, що випускається), Мак Кінсі (при визначенні привабливості галузі), дерева цілей (при встановленні перспективних напрямків розвитку), а також іншої існуючий відомий інструментарій стратегічного управління.
ДП «Житомирський лікеро-горілчаний завод» – підприємство більш ніж з віковими традиціями якості виробництва своєї продукції. Результати SWOT-аналізу дозволили визначити лінії поведінки при дії сприятливих і несприятливих чинників навколишнього середовища. Зараз підприємство перебуває в кращому полі – сили і можливості, тому основними напрямками його діяльності повинні бути вдосконалення техніко-технологічної бази підприємства, розширення асортименту продукції та розширення збутової мережі за рахунок вільних фінансових ресурсів.
На підставі проведених розрахунків розроблені основні стратегії розвитку підприємства, практична значущість яких полягає в утриманні конкурентних позицій, як на внутрішньому ринку України, так і зовнішньому міжнародному ринку.

Біографії авторів

Олег Антонович Осовський, Житомирський державний технологічний університет

O.A. Osovskiy

Галина Володимирівна Осовська, ВНЗ «Міжрегіональна академія управління персоналом»

G.V.Osovska

Посилання

Vasylenko, V.A. and Tkachenko, T.I. (2003), Strategichne upravlinnja, CUL, Kyi'v, 396 p.

Vihanskij, O.S. (2000), Strategicheskoe upravlenie, Gardarika, Moscow, Russia, 296 p.

Gurkov, I.B. (2001), Strategicheskij menedzhment organizacii, ZAO «Biznes-shkola; Intel-Sintez», Moscow, Russia, 312 p.

Zhalilo, Ja. (2005), «Ekonomichna strategija jak kategorija suchasnoi' ekonomichnoi' nauky», Economy of Ukraine, No 1, pp. 19–27.

Ignat'jeva, I.A. (2005), Strategichnyj menedzhment: teorija, metodologija, praktyka: monografija, Znannja Ukrai'ny, Kyi'v, 235 p.

Martynenko, M.M. (2006), Strategichnyj menedzhment, Karavela, Kyi'v, Ukraine, 313 p.

Njemcov, V.D. and Dovgan', L.Je. (2002), Strategichnyj menedzhment, Ltd «UVPK «EksOb», Kyi'v, Ukraine, 559 p.

Porter, M.E. (1998), Competitive strategy, Translated from English, Osnovy, Kyiv, 390 p.

Tomson, A.A. and Striklend, A.Dzh. (2000), Strategic management: concepts and situations, INFRA, Moscow, Russia, 315 p.

Shershn'ova, Z.Je., Obors'ka, S.V. and Ratushnyj, Ju.M. (2001), Strategichne upravlinnja, KNEU, Kyi'v, Ukraine, 99 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-28

Як цитувати

Осовський, О. А., & Осовська, Г. В. (2017). Стратегія управління підприємством. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(79), 84–93. https://doi.org/10.26642/jen-2017-1(79)-84-93

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА