ПЛАНУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2016-3(77)-93-101

Ключові слова:

стратегія, стратегічне управління, планування за принципом розкриття, невизначеність зовнішнього середовища, венчурний бізнес, інвестиції, нові бізнес-проекти

Анотація

Викладено погляди автора щодо необхідності проведення досліджень у сфері планування стратегічного розвитку підприємства в умовах підвищеного динамізму та невизначеності зовнішнього середовища. Встановлено, що в умовах зовнішньої невизначеності доцільно
здійснювати стратегічне планування суб’єктів господарювання з використанням моделей життєвого циклу організації та планування за принципом розкриття. Будь-яка організація має гнучко реагувати на зовнішні виклики, застосовуючи когнітивні знання про власну бізнес-модель розвитку та здатність активізувати внутрішні резерви. Визначено, що в процесі планування господарської діяльності бізнесу, який функціонує тривалий час, менеджери використовують
традиційні підходи, які основуються на відомих фактах за умов, що в майбутньому існуючі тенденції не зазнаватимуть кардинальних змін. Плануючи ж новий ризиковий бізнес доводиться діяти в умовах переважання передумов і припущень над знаннями. За таких умов доведено, що потужним інструментом стратегічного розвитку підприємства може бути відомий підхід «планування за принципом розкриття». Запропонований підхід дозволяє враховувати численні
чинники невизначеності зовнішнього середовища та робить процес стратегічного планування максимально пристосованим до умов розвитку венчурного бізнесу.

Біографії авторів

Олександр Леонідович Трухан, Житомирський державний технологічний університет

Truhan O.L.

Наталія Андріївна Станкевич, Житомирський державний технологічний університет

Stankevich N.A. 

Посилання

Aaker, D. (2007), Strategicheskoe rynochnoe upravlenie, 7th ed., translated in Bozhuk, S.G. (Ed.), Piter, St. Petersburg, 496 p.

Adizes, I. (2007), Upravlenie zhiznennym tsiklom korporatsii, translated in Seferyan, A.G. (Ed.), Piter, St. Petersburg, 384 p.

Vikhanskiy, A.S. (2003), Strategicheskoe upravlenie, 2nd ed., Gardariki, Moscow, 296 p.

King, U. and Klilland, D. (1982), Strategicheskoe planirovanie i khozyaystvennaya politika, Progress, Moscow, 397 p.

Kristensen, K., Ollvort, D. and Dillon, K. (2013), Strategiya zhizni, translated by Vinogradova, E., Al'pina Pablisher, Moscow, 242 p.

Markova, V.D. and Kuznetsova, S.A. (1999), Strategicheskiy menedzhment, NFRA-M; Novosibirsk: Sibirskoe soglashenie, Moscow, 288 p.

Tarasyuk, G.N. (2006), Planovaya deyatel'nost' kak sistemnyy protsess upravleniya predpriyatiem, ZhGTU, Zhytomyr, 469 p.

Upravlenie v usloviyakh neopredelennosti (2006), translated by Satunin, A., Al'pina Biznes Buks, Moscow, 213 p.

Fatkhutdinov, R.A. (2005), Strategicheskiy menedzhment, 7th ed., Delo, Moscow, 448 p.

Porter, M.E. and Millar, V.E. (1985), “How Information Gives You Competitive Advantage”, Harvard Business Review, No. 85, pp. 149–160.

Wheelen, T. and Hunger, J. (1992), Strategic management and business policy, Addison-Wesley Publishing Company, New York, NY.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-12

Як цитувати

Трухан, О. Л., & Станкевич, Н. А. (2016). ПЛАНУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (3(77), 93–101. https://doi.org/10.26642/jen-2016-3(77)-93-101