ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЯК СОЦІОЕКОНОМІЧНОГО ФЕНОМЕНУ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ АНАЛІЗУ

Віктор Павлович Звонар

Анотація


Подальшого розвитку набув теоретико-методологічний підхід до соціоекономічного дослідження філософської за суттю та генезисом категорії соціальної відповідальності. Актуальність досліджуваної проблеми детермінована недостатністю теоретико-економічного
обґрунтування соціальної відповідальності як комплексного соціоекономічного феномену, не обмеженого управлінськими, організаційними чи корпоративними аспектами. Стаття
спирається на авторське тлумачення теоретико-економічного змісту вказаного феномену в контексті взаємодії широкого спектра економічних суб’єктів – індивідів та інституцій. На цій
основі автором сформульовано і структуровано теоретичні принципи реалізації цього феномену в соціоекономічної дійсності. Обґрунтовано доцільність виокремлення двох груп зазначених
принципів. Йдеться, по-перше, про принципи реалізації настанов соціально відповідальної економічної поведінки, а, по-друге, про принципи реалізації відповідальних соціально-економічних
відносин.


Ключові слова


соціальна відповідальність; принцип; економічний суб’єкт; реалізація; поведінка; відносини

Повний текст:

PDF

Посилання


Zvonar, V.P. (2016), “Zakonomirnosti formuvannja social'noi' vidpovidal'nosti jak socioekonomichnogo fenomenu”, Efektyvna ekonomika, No. 4, available at: www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4911 (accessed 12.07.2016).

Zvonar, V.P. (2015), “Logika doslidzhennja social'noi' vidpovidal'nosti jak socioekonomichnogo fenomenu”, Ekonomika Ukrainy, No. 5, pp. 4–16.

Kozlova, T.Z. (1997), “Problema solidarnosti v treh sociologicheskih tradicijah”, Sociologicheskie issledovanija, No. 5, pp. 116–119.

Lindblom, Ch. (2010), Rynochnaja sistema: Chto jeto takoe, kak ona rabotaet i chto s nej delat [The Market System: What is It, How It Works, & What to Make of It], translated by Shestakov, D., HSE Publ., Moscow, 320 p.

Martyukova, E.G. (2012), “Mesto opportunisticheskogo povedeniya v sisteme issledovanii novoi institutsional’noi ekonomicheskoi teorii”, Ekonomika i predprinimatel'stvo, No. 5 (28), pp. 332–338.

Knight, F. (2003), Risk, neopredelennost' i pribyl [Risk, Uncertainty and Profit], translated by Kazhdan, M., Delo Publ., Moscow, 360 p.

Eatwell, J., Murray, M. and Newman, P. (2008), Nevidimaja ruka rynka [The Invisible Hand], in Ituell, J. (Ed.), translated by Makashev, N., GU-VShE Publ., Moscow, 408 p.

Nort, D. (2010), Ponimanie processa jekonomicheskih izmenenij [Understanding the Process of Economic Change], translated by Martynov, K., GU-VShE Publ., Moscow, 256 p.

Pavlov, R.N. (2003), Instituty social'noj otvetstvennosti biznesa: dissertation, Moscow, 216 p.

Petrychenko, P.A., Rudins’ka, O.V. and Yaromich, S.A. (2012), “Loyal’nist’ klientiv na spozhyvchomu rynku: osnovni ponyattya i tendentsii rozvytku”, Businessinform, No. 5, pp. 255–257.

Searle, J. (2004), Racional'nost' v dejstvii [Rationality in Action], translated by Kolodij, A. and Rumjanceva, E., Progress-Tradicija, Moscow, 336 p.

Slobodjanjuk, L.M. (2007), Svoboda ljudyny: іndivіdual'nyj ta socіal'nyj vymіry: Author’s abstract, L'vіv, 22 p.

Janzhul, I.I. (2005), Ekonomicheskoe znachenie chestnosti (zabytyj faktor proizvodstva), in Podkidchenko, P.G. (Ed.), Nauka Publ., Moscow, 436 p.

Akerlof, G.A. (1970), “The Market for “Lemons”: Quality Uncertainty and the Market Mechanism”, The Quarterly Journal of Economics, Vol. 84, pp. 488–500.

Buchanan, B. (1970), “Building organizational commitment: The socialization of managers in work organizations”, Administrative Science Quarterly, Vol. 19, pp. 533–546.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Звонар В.П. Закономірності формування соціальної відповідальності як соціоекономічного феномену / В.П. Звонар // Ефективна економіка. – 2016. – № 4. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/op=1&z=4911.

2. Звонар В.П. Логіка дослідження соціальної відповідальності як соціоекономічного феномену /В.П. Звонар // Економіка України. – 2015. – № 5. – С. 4–16.

3. Козлова Т.З. Проблема солидарности в трех социологических традициях / Т.З. Козлова //Социологические исследования. – 1997. – № 5. – С. 116–119.

4. Линдблом Ч. Рыночная система. Что это такое, как она работает и что с ней делать / Ч.Линдблом.– М. : Изд. дом ГУ ВШЭ, 2010. – 320 с.

5. Мартюкова Е.Г. Место оппортунистического поведения в системе исследований новой институциональной экономической теории / Е.Г. Мартюкова // Экономика и предпринимательство. – 2012. – № 5 (28). – С. 332–338.

6. Найт Ф. Риск, неопределенность и прибыль / Ф.Найт. – М. : Дело, 2003. – 360 с.

7. Невидимая рука рынка / Под ред. Дж.Итуэлла. – М. : Изд дом ГУ-ВШЭ , 2008. – 408 с.

8. Норт Д. Понимание процесса экономических изменений / Д.Норт. – М. : ГУ-ВШЭ, 2010. – 256 c.

9. Павлов Р.Н. Институты социальной ответственности бизнеса : дис. … канд. экон. наук : 08.00.05 /Р.Н. Павлов. – М., 2003. – 216 с.

10. Петриченко П.А. Лояльність клієнтів на споживчому ринку: основні поняття і тенденції розвитку/ П.А. Петриченко, О.В. Рудінська, С.А. Яроміч // Бізнесінформ. – 2012. – №. 5. – С. 255–257.

11. Сёрль Дж. Рациональность в действии / Дж.Сёрль ; пер. с англ. А.Колодия, Е.Румянцевой. – М. : Прогресс-Традиция, 2004. – 336 с.

12. Слободянюк Л.М. Свобода людини: індивідуальний та соціальний виміри : автореф. дис. … канд. філософ. Наук : 09.00.13 / Л.М. Слободянюк. – Львів – 2007. – 22 с.

13. Янжул И.И. Экономическое значение честности (забытый фактор производства) / И.И Янжул // Избранные труды ; под ред. П.Г. Подкидченко. – М. : Наука, 2005. – 436 c.

14. Akerlof G.A. The Market for «Lemons»: Quality Uncertainty and the Market Mechanism / G.A. Akerlof // The Quarterly Journal of Economics. – 1970. – Vol. 84. – Рp. 488–500.

15. Buchanan B. Building organizational commitment: The socialization of managers in work organizations / B.Buchanan // Administrative Science Quarterly. – 1974. – Vol. 19. – Рp. 533–546.





DOI: https://doi.org/10.26642/jen-2016-3(77)-63-70

Copyright (c) 2016 Віктор Павлович Звонар

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons
Це видання ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна 4.0 Міжнародна.