ЕКОНОМІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ЧИННИКИ ОСВІТИ У ВИПРАВНИХ ЗАКЛАДАХ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Оксана Григорівна Гончаренко Академія Державної пенітенціарної служби, Україна
  • Ганна Вікторівна Кравчук Академія Державної пенітенціарної служби, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2016-3(77)-53-62

Ключові слова:

ресоціалізація, інвестування освіти засуджених, оплата праці, термін ув’язнення, рецидивна злочинність, працевлаштування засуджених

Анотація

Проведено дослідження економічної та соціальної доцільності використання освітнього фактора в процесі ресоціалізації засуджених та їх професійної придатності після звільнення з
місць позбавлення волі. Засуджені, які за власним бажанням можуть працювати у місцях позбавлення волі, отримують певні професійні навички, але більшість з них не має професійної
освіти, що унеможливлює їх працевлаштування після звільнення. Враховуючи сучасні тенденції імплементації зарубіжного досвіду використання установами виконання покарань професійно-
технічного навчання осіб, позбавлених волі, виникає потреба діагностування ефективності інвестування освітніх програм для засуджених, які відбувають покарання за рішенням суду в
місцях позбавлення волі. Це дозволяє пришвидшити процес їх адаптації після звільнення з виправних закладів, забезпечує можливість працевлаштування на регіональному ринку праці, і
підвищує соціальну ефективність функціонування кримінально-виконавчої системи України. Отримана професійно-технічна освіта підвищує ймовірність працевлаштування засуджених,
що відбули термін покарання, і знижує ризик рецидиву, що є головним завданням реалізації державної політики у цій сфері. Зниження рівня рецидивів у звільнених засуджених,
забезпечення їх професією та робочими місцями, все це має стати результатом здійснення державних інвестицій в освіту засуджених у виправних закладах.

Біографія автора

Оксана Григорівна Гончаренко, Академія Державної пенітенціарної служби

Honcharenko O.H.

Посилання

Presidential Administration of Ukraine (2012), Pro Kontseptsiiu derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia Derzhavnoi kryminalno-vykonavchoi sluzhby Ukrainy, available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/631/2012

Ehorshyn, A. (2011), Motyvatsyia trudovoi deiatelnosty, Ynfra-M, Moscow, 377 p.

Emelianova, E. (2009), “K voprosu o prave hosudarstva ispolzovat trud osuzhdennykh”, Uholovnoispolnytelnoe pravo, No. 11, pp. 3–4.

Zhuk, I.L., Zhuk, L.A. and Nezhyvets, O.M. (2009), Pratsia zasudzhenykh v mistsiakh pozbavlennia voli, Kondor, Kyiv, 225 p.

Letunov, V.N. (1991), Professionalnoe obrazovanie osuzhdennykh k lishenyiu svobodu, Akademyia MVD SSSR, Moscow, 28 p.

Matveeva, N.S. (2008), Problemy i perspektivy razvitiya predprinimatel'skoy deyatel'nosti v ugolovnoispolnitel'noy sisteme Rosii, Kirovskiy filial Akademii FSYN Rossii, Kyrov, 233 p.

Pohudyn, O.A. (2009), “Professyonalnoe obuchenye osuzhdennykh i ikh trudovaia adaptatsyia posle osvobozhdenyia”, Chelovek i trud, No. 2, pp. 39–41.

Pohudyn, O.A. and Davydova, S.G. (2008), “Sotsialno-ekonomycheskaia deiatelnost uholovnoispolnytelnoi systemy”, Chelovek i zakon, No. 5, pp. 86–100.

Sievierov, O.P. (1996), “Penitentsiarna polityka ta osvita”, Aktualni problemy suchasnoi penitentsiarnoi polityky Ukrainy, p. 56.

Tokubaeva, Z.S. (2009), “Sovershenstvovanie instytuta reabilitatsii lits, osvobodivshikhsia s mest lishenyia svobody”, Vestnyk Karahandynskoi akademyy MVD RK, No. 3, pp. 7–9.

Cekan, I.A. (2009), “Investytsii v liudskyi kapital ta yikh efektyvnist”, Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, No. 9, pp. 152–154.

Iakovenko, R.V. and Kozenko, R.O. (2010), “Problemy i perspektyvy rozvytku liudskoho kapitalu”, Naukovi pratsi KNTU. Ekonomichni nauky, Vol. 17, pp. 54–56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-12

Як цитувати

Гончаренко, О. Г., & Кравчук, Г. В. (2016). ЕКОНОМІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ЧИННИКИ ОСВІТИ У ВИПРАВНИХ ЗАКЛАДАХ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (3(77), 53–62. https://doi.org/10.26642/jen-2016-3(77)-53-62