ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ АУДИТУ ОПЕРАЦІЙ З КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ НЕМАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ У СИСТЕМІ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ВІДНОСИН

Автор(и)

  • Сергій Федорович Легенчук Житомирський державний технологічний університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3975-1210
  • Ольга Сергіївна Степанюк Житомирський державний технологічний університет, Ukraine
  • Юрій Ренкас Економічний університет (Республіка Польща), Poland

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2016-2(76)-20-26

Ключові слова:

комерціалізація інтелектуальної власності, аудит нематеріальних активів, франчайзинг

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей внутрішнього аудиту франчайзингової діяльності як однієї з форм комерціалізації інтелектуальної власності. Обґрунтовано необхідність розробки методики внутрішнього аудиту операцій з комерціалізації нематеріальних активів у системі франчайзингових відносин. Обґрунтовано сутність комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності як нематеріальних активів та форми її прояву. Розглянуто етапи життєвого циклу об’єктів інтелектуальної власності. Розкрито особливості нормативно-правового регулювання франчайзингових операцій в Україні. Виділено і обґрунтовано напрями здійснення аудиту в сфері франчайзингу. Виокремлено основні причини проведення внутрішнього аудиту франчайзингових операцій. Розкрито основні етапи проведення їх внутрішнього аудиту. Обґрунтовано особливості отримання доказів при здійсненні внутрішнього аудиту франчайзингових операцій за виділеними об’єктами (нарахування та сплата роялті; придбання активів у авторизованих дистриб’юторів; порядок нарахування і сплати рекламного збору; загальне дотримання вимог франшизи).

Біографії авторів

Сергій Федорович Легенчук, Житомирський державний технологічний університет

S.F. Legenchuk

Ольга Сергіївна Степанюк, Житомирський державний технологічний університет

O.S. Stepanyuk

Юрій Ренкас, Економічний університет (Республіка Польща)

Yu. Renkas

Посилання

Gospodars'kyj kodeks Ukrai'ny [Economic Code of Ukraine], available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/436-15

Zharinova, А. (2009), „Intelektual'na vlasnist' jak fundament innovacijnogo rozvytku ekonomiky Ukrai'ny”, Intelektual'na vlasnist', No. 4, pp. 22–26.

Popov, O.E. (2012), „Analiz derzhavnogo reguljuvannja ta pravovogo zabezpechennja rozvytku franchajzyngu v Ukrai'ni i sviti”, Ekonomika. Upravlinnja. Innovacii', Vol. 1, available at: www.nbuv.gov.ua/e–journals/eui/2012_1/zmist.htm

Proekt Zakonu Ukrai'ny “Pro franchajzyng” [Draft Law of Ukraine "On franchise"], available at: http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc34 id=&pf3511=11287&pf35401=197 58

Cyvil'nyj kodeks Ukrai'ny [The Civil Code of Ukraine], available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/435-15

Gurnick, D., Poulsen, R. and Weir, P. (2014), „Finding Value: The Roles of Accountants in Franchising”, The Franchise Lawyer, available at: www.americanbar.org/ publications/franchise_lawyer/2014/spring/finding_value_the_roles_of_accountants_in_franchising.html

Keeping royalty contracts on track (2012), KpmG llp, 4 p. 8. Palmer, R.R., Eight Common Questions about Royalty Audits, available at: www.mmblawfirm.com/publications/articles/franchise/55.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-29

Як цитувати

Легенчук, С. Ф., Степанюк, О. С., & Ренкас, Ю. (2016). ДЕЯКІ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ АУДИТУ ОПЕРАЦІЙ З КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ НЕМАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ У СИСТЕМІ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ ВІДНОСИН. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (2(76), 20–26. https://doi.org/10.26642/jen-2016-2(76)-20-26

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ