ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Шандова Херсонський національний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2016-1(75)-123-129

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, розвиток, бізнес, суспільство, стейкхолдери

Анотація

Розглянуто аспекти формування соціальної відповідальності українських компаній. Потреба в аналізі факторів розвитку концепції корпоративної соціальної відповідальності бізнесу викликана зміною взаємодії влада–бізнес–суспільство. В результаті досліджень корпоративна соціальна відповідальність являє собою специфічну реакцію компанії на вимоги суспільства відобразити в своїх діях інтереси, цінності та очікування зацікавлених сторін. Визначено та систематизовано основні зовнішні (політика наднаціональних і національних органів влади в області розвитку корпоративної соціальної відповідальності, рівень розвитку економіки, державна підтримка підприємницької діяльності, суспільна думка про корпоративну соціальну відповідальність і зовнішній тиск інших зацікавлених осіб) та внутрішні фактори (економічна ефективність підприємства, співвідношення вигоди й витрат на реалізацію корпоративної соціальної відповідальності, особисті переконання власників та акціонерів, корпоративна культура організації), що впливають на розвиток корпоративної соціальної відповідальності компанії. Дослідження факторів розвитку корпоративної соціальної відповідальності забезпечить масове розповсюдження соціально-відповідального бізнесу, сприятиме створенню власних моделей соціальної відповідальності.

Біографія автора

Наталія Вікторівна Шандова, Херсонський національний технічний університет

N.V. Shandova

Посилання

Bajura, D. (2009), «Korporatyvna social'na vidpovidal'nist' u systemi korporatyvnogo upravlinnja», Ukrai'na: aspekty praci, № 1, рр. 22–26.

Social'na vidpovidal'nist': teorija i praktyka rozvytku (2012), za nauk. red. prof. Kolota, A.M., KNEU, Kyev, 500 р.

Petrashko, L. (2011), «Korporatyvna social'na vidpovidal'nist' v ukrai'ns'kij biznes praktyci», Mizhnarodna ekonomichna polityka, Vyp. 1–2, рр. 115–141.

Zhosan, G.V. (2014), Social'na vidpovidal'nist' u zabezpechenni rezul'tatyvnosti dijal'nosti pidpryjemstva: author’s abstract, Hersons'kyj nac. tehn. un-t, Herson, 20 р.

Grishnova, O. (2010), «Social'na vidpovidal'nist' biznesu: sutnist', znachennja, strategichni naprjamy rozvytku v Ukrai'ni», Ukrai'na: aspekty praci, № 1, рр. 3–8.

Mel'nyk, S. (2008), «Stanovlennja social'no orijentovanogo biznesu v Ukrai'ni jak skladova derzhavnoi' social'noi' polityky», Ukrai'na: aspekty praci, № 5, рр. 32–36.

Lazorenko, O., Kolyshko, R. and in. (2008), Posibnyk iz KSV. Bazova informacija z korporatyvnoi' social'noi' vidpovidal'nosti, Energija, Kyev, 96 р.

Bowen, H. (1953), „Social responsibilities of the businessman”, Harper & Row, N. Y.

Kozer, L.A. (2000), Funktsii sotsial'nogo konflikta, per. s angl. Nazarovoy, O., pod obshch. red. Ionina, L.G., Dom intellektual'noy knigi: Ideya-press, Moskva, 295 р.

Davis, K. (1960), „Can Business Afford to Ignore Social Responsibilities?”, California Management Review.

Carroll, A. (1979), „A three-dimensional conceptual model of corporate performance”, Academy of Management Review.

Fridman, M. (2006), Kapitalizm i svoboda, Novoe izdatel'stvo, Moskva, рр. 157.

Freeman, R. (1984), Edward Strategic Management: A stakeholder approach, Pitman, Boston.

Values and Value (2004), Communicating Geneva : the Strategic Importance of Corporate Citizenship to Investors, W.E.F., р. 4.

«Sotsial'naya aktivnost' kak sredstvo povysheniya kapitalizatsii kompanii, ukrepleniya ee reputatsii», (2006), Biznes i sotsial'naya otvetstvennost', available at: www.businessethics.ru/analytics

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-15

Як цитувати

Шандова, Н. В. (2016). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(75), 123–129. https://doi.org/10.26642/jen-2016-1(75)-123-129