СУТНІСТЬ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ: ОБЛІКОВИЙ ВИМІР

Автор(и)

  • Сергій Федорович Легенчук Житомирський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3975-1210
  • Антоніна Степанівна Скакун Житомирський державний технологічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2011-4(58)-59-65

Анотація

Обґрунтовано сутність поняття “електронна комерція”, визначено проблемні питання її бухгалтерського відображення. Проведено аналіз особливостей застосування елементів методу бухгалтерського обліку при здійсненні операцій в електронній комерції.

Посилання

Балабанова Л.В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посібник / Л.В. Балабанова, А.М. Германчук. К.: ВД “Професіонал”, 2004. – 288 с. 2. Баранов А. Электронный бізнес – нужен ли он Украине? / А. Баранов // Internet UA. –2003. – № 12. – с. 16-23. 3. Барсукова с.В. Современный маркетинговые аспекты развития Интернет комерции / С.В. Барсукова // Вестник финансовой академии. – 2000. – № 3(15). – с. 25-33. 4. Беляевский И.К. Основы коммерции: учебно-практ. пособ. / И.К. Беляевский / Московский государст-венный университет экономики, статистики и информатики. – М.: Изд- во МЭСИ, 2005. – 129 с. 5. Бєлуха О.М. Електронна комерція: Україна і світ / О.М. Бєлуха, Т.О. Коропецька, О.С. Білик // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського. – 2008. – № 3. – с. 21-33. 6. Бичык С.В. Словарь экономических терминов / С.В. Бичык, А.С. Даморацкая, И.В. Даморацкая. – Минск: Выш. шк., 2009. 271 с. 7. Бусыгин А.В. Важнейший источник экономического анализа / А.В. Бусыгин // Дело-вой вестник “Российской кооперации”. – 2001. – № 5. – с. 15. 8. Висоцька В. Особливості проектування та впровадження систем електронної комерції / В. Висоцька // Вісник національного університету “Львівська політехніка”. – Львів: Львівська політехніка, 2008. – № 629. – 191 с. 9. Грехов А.М. Е-комерція: [навч. посіб.] / А.М. Грехов. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2006. – 214 с. 10. Дашков Л.П.Коммерция и технология торговли / Л.П. Дашков, В.К. Памбухчиянц. – 5-ое изд. – М.: нформационно- внедренческий центр “Маркетинг”, 2007. – 448 с. 11. Дутов М.М. Правове забезпечення розвитку електронної комерції: дис… канд. юрид. наук: 12.00.04 / Михайло Михайлович Дутов / НАН України; Інститут економіко-правових досліджень. – Донецьк, 2003. – 178 с. 12. Електронна комерція:навч. посібник / А.М. Береза, І.А. Козак, Ф.А. Шевченко та ін. – К.:КНЕУ, 2002. – 326 с. 13. Желіховський В.М. Правові засади електронної комерції в Україні: дис... канд. наук: 12.00.07 “Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право” / В’ячеслав Михайлович Желіховський. –Київ, 2007. – 218 с. 14. Задвірний Я. Використання можливостей електронної комерції у процесі ведення бізнесу / Я. Задвірний,А. Орловська // Формування ринкової економіки в Україні. –2008. – Вип. 18. – с. 70-75. 15. Івахненков С.В. Інформаційні технології в організації бухгалтерського обліку: історія, теорія, перспективи: [наукове видання] / С.В. Івахненков. – Житомир:АСА, 2001. – 416 с. 16. Інформаційні системи вменеджменті:навчальний посібник / Глівенко С.В., Лапін Є.В., Павленок О.О. та ін. – Суми: ВТД “Університетська книга”, 2003. – 352 с. 17. Камінська Л.Б. Проблеми наближення правового регулювання електронної комерції в Україні до європейського законодавства: зб. матер. ІХ міжнар. наук.-практ. конф. [“Моделі та стратегії євроінтеграції україни: економічний і правовий аспекти”]; (30 травня 2006 року) / Українська академія зовнішньої торгівлі. – Київ, 2006. – с. 104-107. 18. Кобелев О.А.Электронная коммерция: [учебное пособие] / О.А. Кобелев, Г.Я. Резго, В.А. Скиба; под ред. Пирогова с.В. – М.: Изд. Дом “Социальные отношения”. Издательство “Перспектива”, 2003. – 428 c. 19. Комерційна діяльність: навчальний посібник /[Криковцева Н.О., Казакова О.Б., Саркісян Л.Г., Авдєєнко Л.Л. та ін.]. – К.: Центр учбової літератури, 2007 – 296 с. 20. Курс экономики / Под ред. Б.А. Райзберга. – М.: Инфра-М, 1997. – 720 с. 21. Кущ Н.П. Електронна комерція: проблеми розвитку в українському інформаційному просторі / М.І. Попова, Н.П. Кущ // Наукові праці Кіровоградського державного технічного університету. Економічні науки. Частина 2. – Вип. 4. – Кіровоград: КДТУ, 2003. – 260 с. – с. 201-206 22. Маєвська А.А. Електронна комерція і право / Уклад. А.А. Маєвська. – Х.:2010. – 256 с. 23. Макарова М.В. Електронна комерція: [посібник для студентів вищих навчальних закладів] / М.В. Макарова. – К.:Видавничий центр “Академія”, 2002. – 272 с. 24. Максимова Т.С. Використання електронної комерції роздрібними торговельними підприємствами / Т.С. Максимова, Д.В. Сорочан // Торгівля і ринок України / Тематичний збірник наукових праць. – Донецьк, 2010. – Випуск 29. – с. 273-279 25. Мартова А.В. Сущность и основные характеристики электронного бизнеса, электронной коммерции, электронного и интернет-маркетинга /А.В. Мартова // Культура народов Причерноморья. – 2004. –№ 56. – с. 146-152 26. Марченко И.С. Системный подход к управлению коммерческой деятельностью ор-ганизаций / И.С. Марченко // Вестник МГТУ. – 2010. – Т. 13, № 1. – с. 27-30 27. Мелюхин И.С. Информационное общество: достижения, проблемы, тенденции развития. – М.: МГУ, 1999. – 208 с. 28. Міжнародні фінанси: [підручник] / О.І. Рогач, А.С. Філіпенко, Т.С. Шемет та ін.; за ред. О.І. Рогача. – К.: Либідь, 2003. – 784 с. 29. Міщенко В.І. Електронний бізнес на ринку фінансових послуг: [практич. посіб.] / В.І. Міщенко, А.В. Шаповалов, Г.В. Юрчук. – К.: “Знання”, КОО, 2003. – 278 с. 30. Організація торгівлі: [підручник] / [Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицький В.М. та ін.,]; за редакцією В.В. Апопія. – [2-е вид., перероб. та доп.] – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 616 с. 31. Основы маркетинга / Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В.: [пер.с англ.] – М.: Вильямс, 2001. – 944 с. 32. Пиріг С.О. Платіжні системи / С.О. Пиріг. – Издательство: “Центр учбової літератури”, 2008. – 240 с. 33. Пластун В.Л. Проблеми та тенденції розвитку систем електронних розрахунків на міжнародних ринках / В.Л. Пластун // Вісник Української академії банківської справи. – 2003. – № 1(14). – с. 8-10 34. Плескач В.Л. Електронна комерція: [підручник] / В.Л. Плескач, Т.Г. Затонацька. – К.: Знання, 2007. – 535 с. 35. Половцева Ф.П. Коммерческая деятельность: учебник / Ф.П. Половцева. – М.: Изд-во ИНФРА-М, 2001. – 248 с. 36. Попова І.В. Тенденції та перспективи розвитку електронної комерції в Україні: зб. матер. VІI міжнар. наук.-практ. конф. молодих науковців [“Україна – ЄС – Європа: нові виклики та модернізація відносин”], (18 квітня 2007 року) / Попова І.В., Крюченкова Н.О. – К.: УАЗТ, 2007. – 416 с. 37. Ревинова С.Ю. Становление и тенденции развития электронной коммерции: на примере США: дис... к.э.н.: 08.00.14 / Светлана Юрьевна Ревинова. – Москва, 2004. – 218 c. 38. Рублевская Ю.В. Моделирование бизнеса в интернет-среде / Ю.В. Рублевская, Е.В. Попов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. – №2 (22). – с. 87-102. 39. Русева О.Н. Стратегическое управление коммерческой деятельностью предприятия / О.Н. Русева, А.С. Балан // Труды Одесского политехнического университета. – 2003. – Вып. 2 (20). – с. 1-4. 40. Словник економічних термінів: менеджмент, маркетинг, підприємництво: навч.-метод. Посібник / Завадський Й.С., Осовська Г.В., Юшкевич О.О. – Житомир: ЖІТІ, 1991. – 444 с. 41. Успенский И.В. Энциклопедия Интернет-бизнеса / И.В. Успенский. – СПб.: Питер, 2001. – 156 с. 42. Царев В.В. Электронная коммерция / В.В. Царев, А.А. Кантарович. – СПб: Питер, 2002. – 320 с. 43. Шевченко О.Електронна комерція в умовах чинного законодавства /О. Шевченко // Право України. – 2003. – № 1(10). – с. 142-143 44. Эймор Д. Электронный бизнес: эволюция и/или революция [пер. с англ.] / Д. Эймор. – М.: Издательский дом “Вильямс”, 2001. – 752 c. 45. Электронная коммерция: [учеб. пособие для служащих гос. организаций и коммерческих фирм] / Под общ. ред. Л.Д. Реймана. – М.: НТЦ “ФИОРД-ИНФО“, 2002. – 272 с. 46. Юридична енциклопедія: [в 6-ти томах] / Під ред. Ю.С. Шемчушенка та ін. – К.: Вид-во “Українська енциклопедія” імені М. П. Бажана, 2003. – Т. 2. – 524 c. 47. Ярова І.І. Управління продажами на основі механізмів електронної комерції / І.І. Ярова // Вісник Хмельницького університету / Економічні науки. – Хмельницький, 2010. – № 2. – Т. 3. – с. 100- 103. 48. Bryl J. Bezpieczeństwo systemow e Commerce: zbiór prac naukowych [“Inspired by Internet”] / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. – Poznań, 2004. – 126 s. – S. 19-34. 49. Budziewicz А.E-commerce jako element wspomagający funkcjonowanie krajowego operatora pocztowego w oliczu globalizacji zbiór prac naukowych [“Przemiany i perspektywy polskich przedsiębiorstw w dobie integracji z Unią Europejską”] / Agnieszka Budziewicz. – Warszawa, 2003. – 338 s. – S. 301-311 50. Deitel H.M. e-Business and e-Commerce for Managers / H.M. Deitel, P.J. Deitel, K.. Steinbuhler. – Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001. – 794 p. 51. Drygas P. Strategiczne aspekty zarządzania w handlu elektronicznym: zbiór prac naukowych [“Inspired by Internet”] / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. – Poznań, 2004. – 126 s. – S. 7-18 52. Duber M. Wybrane możliwości i bariery w praktycznym wykorzystaniu Internetu w działalności gospodarczej: zbiór prac naukowych [“Przemiany i perspektywy polskich przedsiębiorstw w dobie integracji z Unią Europejską”] / Michał Duber, Rafał Kania. – Warszawa, 2003. – 338 s. – S. 291-300. 53. Eugeniusz J. Gospodarka elektroniczna / Eugeniusz Januła, Teresa Truś. –Warszawa: Difin, 2010. – 204 s. 54. Fellenshtein C. Exploring Ecommerce, Global E-business and E societies / C. Fellenshtein, R. Wood. – Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2000. – 269 p. 55. Gregor B. E-Commerce / B. Gregor. – Wydawnictwo: OficyjnaWydawnicza “Branta”. – Bydgoszcz, 2002. – 396 s. 56. Jegorowa D. Rozwój segmentów rynku transakcji internetowych: VI Konferencja Informatyki Stosowanej / Dorota Jegorowa / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie. – Chełm, 2007. – 234 s. 57. Józwiak P. Rozwój infrastruktury formacyjnokomunikacyjnej a handel-elektroniczny: zbiór prac naukowych [“Problemy globalizacji gospodarki”] / Piotr Józwiak / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. – Szczecin, 2003. – S. 201-206 58. Kalakota R. Frontiers of electronic commerce / R. Kalakota, A. Whinston. – Addison-Wesley, 1996. – 487 p. 59. Kleindl B.A. Strategic Electronic Marketing: Managing EBusiness / B.A. Kleindl. – Mason: Thomson, 2002. – 428 p. 60. Kolasinska-Morawska K. E-Commerce / Katarzyna Kolasinska- Morawska. – Społeczna wyższa szkoła przedsiębiorczości i zarządzania, 2008. – 108 s. 61. Niedźwiedziński M. Globalny handel elektroniczny / Marian Niedźwiedziński. – Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2004. – 182 s. 62. Strauss J. E-marketing / Strauss, Judy and Frost, Raymond. – Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2001. – 519 p. 63. Szpringer W. E-Commerce E-banking wyzwania globalizacji / W. Szpringer.– Wydawnictwo: DIFIN, 2002. – 208 s. 64. Wawszczyk А. E-Gospodarka. Poradnik przedsiębiorcy / Adam Wawszczyk. – Wydanie I. – Warszawa, 2003. – 142 s. 65. Wit B. Electronic comerce – budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w Internecie / B. Wit. – Lublin, 2008. – 216 s. 66. World Internet Statistics [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.internetworldstats.com/stats.htm. 67. Zwass V. Electronic Commerce: Structures and Issues / Vladimir Zwass // International Journal of Electronic Commerce. – № 1. –1996. – C. 3-23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-03-15

Як цитувати

Легенчук, С. Ф., & Скакун, А. С. (2011). СУТНІСТЬ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ: ОБЛІКОВИЙ ВИМІР. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (4(58), 59–65. https://doi.org/10.26642/jen-2011-4(58)-59-65

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ