УМОВИ ТА ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Ольга Володимирівна Черниш Житомирський національний агроекологічний університет, Ukraine
  • Анастасія Дмитрівна Пирожкова Житомирський національний агроекологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2015-4(74)-162-165

Ключові слова:

експортний потенціал, експорт, системно-структурний підхід, ресурсний підхід, функціональний підхід, компаративний підхід

Анотація

Розглянуто поняття «експортного потенціалу», підходи до його визначення та умови формування на підприємстві. Визначаються важелі, що будуть стимулювати розвиток експортного потенціалу на підприємстві. Зазначається необхідність покращання та підвищення вказаного для максимально перспективного виходу на зовнішній ринок, поява можливості конкурувати на міжнародних ринках. Наведено чотири науково-технічні підходи до визначення «експортного потенціалу», що розглядають його з точки зору чотирьох означень: структурного, каузального, функціонального та порівняльного. Запропонована характеристика факторів, що впливають на формування такого потенціалу на підприємстві. Доведено, що, незважаючи на зміни в середовищі, експортний потенціал залишається незмінним, а отже, необхідно створити його та підтримувати весь час на підприємстві для подальшого розвитку.

Біографії авторів

Ольга Володимирівна Черниш, Житомирський національний агроекологічний університет

O.V. Chernish

Анастасія Дмитрівна Пирожкова, Житомирський національний агроекологічний університет

A.D. Pirozhkova

Посилання

Авксентієва І.В. Оцінка експортного потенціалу підприємства / І.В. Авксентієва // Економіка та держава : міжнародний науково-практичний журнал. – 2006. – № 4. – С. 55–57.

Бурлака О.О. Розробка системи напрямків розвитку експортного потенціалу України / О.О. Бурлака, Н.Я. Пітель // Збірник студентських наукових праць, присвячений 155-річчю з дня народження професора Левка Платоновича Симеренка. – 2010. – Ч. ІІ. – С. 73.

Піддубна Л.І. Експортний потенціал підприємства: сутність і системні імперативи формування та розвитку / Л.І. Піддубна // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2012. – № 37. – С. 223–228.

Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / М.Портер ; пер. с англ. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2010. – 715 с.

Сєрова Л.П. Управління експортним потенціалом підприємства : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.06.02 / Л.П. Сєрова. – К., 2002. – 21 с.

Юхименко В.В. Експортний потенціал України / В.В. Юхименко // Політика і час. – 2001. – № 12. – С. 35–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-08

Як цитувати

Черниш, О. В., & Пирожкова, А. Д. (2016). УМОВИ ТА ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (4(74), 162–165. https://doi.org/10.26642/jen-2015-4(74)-162-165