СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ ДОХОДІВ У ЗАГАЛЬНІЙ ІЄРАРХІЇ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2015-1(71)-159-164Ключові слова:
доходи, формування доходів, стратегія, управління, фінансова стратегія, конкурентна стратегія, функціональна стратегія, корпоративна стратегіяАнотація
Відповідно до вимог сучасної економіки на підприємствах значно зростає роль стратегічного управління доходами і, в першу чергу, формуванням доходів. У науковій літературі поняття «стратегія формування доходів» не є розкритим, тому у статті розглянуто та проаналізовано основні поняття, що є близькими за змістом до даної економічної категорії (стратегія аналізу доходів, стратегія доходу, стратегія розвитку доходів). Визначено роль та значення стратегії формування доходів у сучасній практиці господарювання та представлено авторське визначення поняття «стратегія формування доходів». Розглянуто й порівняно стратегію формування доходів та фінансову стратегію підприємства та доведено їх відмінність. Окреслено місце стратегії формування доходів в ієрархії стратегій підприємств та визначено сфери її впливу на всіх рівнях діяльності підприємства. Стратегію формування доходів охарактеризовано як міжрівневу, складовими якої є елементи всіх функціональних та ресурсних стратегій, а також встановлено прямий та зворотний зв’язок між зазначеною стратегією та корпоративними, конкурентними, функціональними й ресурсними стратегіями.Посилання
Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу : навч. посібник / Л.П. Дядечко. – К. : Центр навч. л-ри, 2007. – 224 с.
Елсакова Е.А. Финансовая стратегия как элемент обеспечения финансовой устойчивости / Е.А. Елсакова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.science-education.ru/116-12644.
Кудіна О.М. Формування ресурсної стратегії підприємства : автореф. дис. … канд. екон. наук : за спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за галузями діяльності) / О.М. Кудіна. – Харків, 2007. – 23 с.
Марцин В.С. Економіка торгівлі : підручник / В.С. Марцин. – 2-ге вид., випр. і доп. – К. : Знання, 2008. – 603 с.
Полянко В.В. Стратегія управління доходами торгових підприємств : дис. … канд. екон. наук : за спец. 08.07.05 «Економіка торгівлі і послуг» / В.В. Полянко. – Київський нац. торг.-економіч. ун-ет. – К., 2001. – 220 с.
Саєнко М.Г. Стратегія підприємства : підручник / М.Г. Саєнко. – Тернопіль : Економічна думка, 2006. – 390 с.
Хорев А.И. Формирование стратегии предприятия / А.И. Хорев, А.Н. Морозов, Е.В. Сухоруков [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.lawmix.ru/bux/42088.
Шершньова З.Є. Стратегічне управління : підручник/ З.Є. Шершньова. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : КНЕУ, 2004. – 699 с.
Шмиголь Н.М. Методологія управління непрямими доходами підприємства / Н.М. Шмиголь // Держава та регіони ; Серія : Економіка та підприємництво. – 2010. – № 5. – С. 170–177.
Шмиголь Н.М. Методологія управління прямими доходами підприємства / Н.М. Шмиголь // Держава та регіони ; Серія : Економіка та підприємництво. – 2010. – № 6. – С. 243–247.
Шмиголь Н.М. Управління доходами підприємств харчової промисловості : монографія / Н.М. Шмиголь. – Запоріжжя : Дике поле, 2011. – 303 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Світлана Вікторівна Шастун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.