СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ «ІНВЕСТИЦІЙНИЙ» ТА «ІННОВАЦІЙНИЙ» РОЗВИТОК СФЕРИ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2015-2(72)-205-211Ключові слова:
інвестиції, інновації, розвиток, сфера освіти, інноваційна форма інвестиційАнотація
Метою дослідження є виявлення особливостей понять «інвестиційний» та «інноваційний» розвиток сфери освіти й встановлення їх співвідношення, що через необхідність визначення стратегічних альтернатив є актуальним. У процесі дослідження для встановлення сутності й особливостей термінів, вдосконалення понятійно-категоріального апарату інвестиційного менеджменту в умовах освітньої сфери використано методи теоретичного узагальнення і порівняння, аналізу та синтезу, метод наукової абстракції, системний підхід. Досліджено трактування та особливості застосування понять «інвестиційний» та «інноваційний» розвиток сфери освіти, що є різними за змістом (об’єктами, рушійними силами та умовами) поняттями. Їх повне відокремлення недоцільно через те, що «інвестиційний» розвиток забезпечує подальший «інноваційний» та є його головною умовою. Об’єднання цих категорій під час досліджень залишає за межами ті аспекти інвестиційної діяльності, які не є «інноваційними». Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні визначення поняття «інвестиційний розвиток сфери освіти», його особливостей й відмінностей від «інноваційного». Практична значущість отриманих результатів полягає у забезпеченні більш повного впровадження положень «Національної доктрини розвитку освіти» в діяльності суб’єктів освітньої сфери.
Посилання
Гаман М.В. До проблем термінології в законодавстві про інновації / М.В. Гаман // Науковий часопис Хмельницького інституту регіонального управління та права з питань правознавства, управління та економіки. – 2003. – № 3–4. – С. 323–326.
Гончарова М.Л. Інноваційно-інвестиційна модель розвитку підприємств цукробурякового під комплексу / М.Л. Гончарова // Вісник Сумського нац. аграр. ун-ту / Науково-методичний журнал. – 2008. – Вип. 8/2 (32). – С. 66–72.
Інноваційна стратегія українських реформ : монографія / А.С. Гальчинський, В.М. Геєць, А.К. Кінах, В.П. Семиноженко. – К. : Знання України, 2002. – 326 с.
Концепція інноваційного розвитку загальноосвітнього навчального закладу. Інститут педагогіки НАПН України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://undip.org.ua/info/advert.php/kontseptsiya-innovatsiynogo-rozvytku-zagalnoosvitnogo-navchalnogo-zakladu.
Кузык Б.Н. Россия – 2050: стратегия инновационного прорыва : монография / Б.Н. Кузык, Ю.В. Яковец. – 2-е изд., доп. – М. : ЗАО «Экономика», 2005. – 624 с.
Николаев А. Инновационное развитие и инновационная культура / А.Николаев // Наука та наукознавство. – 2001. – № 2. – С. 27–29.
Ніколаєнко С.М. Теоретико-методологчні основи управління інноваційним розвитком освіти України : монографія / С.М. Ніколаєнко. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008. – 419 с.
Основной куррикулум для общеобразовательной школы. Финляндия : пер. фонда «Сорос Казахстан». – 56 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eac.soros.kz/ index.php?id=33.
Санто Б. Сила инновационного саморазвития / Б.Санто // Инновации. – 2004. – № 2. – С. 5–15.
Семенова В.Г. Інноваційно-інвестиційний розвиток як основа конкурентоспроможності промислових підприємств : монографія / В.Г. Семенова, М.В. Обертайло // Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення ; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. О.Г. Янкового. – Одеса : Атлант, 2013. – С. 211–235.
Химинець В.В. Інноваційна освітня діяльність : монографія / В.В. Химинець. – Тернопіль : Мандрівець, 2009. – 360 с.
Черваньов Д.М. Менеджмент інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств України : монографія / М.Д. Черваньов, Л.І. Рейкова. – К. : Знання, КОО. – 1999. – 514 с.
Череп А.В. Теоретичні аспекти формування інноваційно-інвестиційної діяльності / А.В. Череп, С.В. Маркова // Інноваційна економіка. – 2011. – № 5. – С. 154–158.
Янісів Ю. Поняття та завдання «інноваційного розвитку освіти» / Ю.Янісів // Вісник інституту розвитку дитини / Серія : Філософія. Педагогіка. Психологія : зб. наук. пр. Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова ; редкол. В.П. Андрущенко та ін. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. – Вип. 23. – С. 140–144.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Тетяна Сергіївна Яровенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.