КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ: ОРІЄНТАЦІЯ НА РИНОК

Автор(и)

  • Людмила Ярославівна Малюта Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Ukraine
  • Лілія Миколаївна Мельник Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Ukraine
  • Ольга Богданівна Погaйдак Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2015-2(72)-139-145

Ключові слова:

інновації, модель, концепція, розвиток, форми організації, ризикове підприємництво, конкурентоспроможність, ринок

Анотація

Висвітлено питання, що визначають початок інноваційного процесу. Визначено, що до останнього часу в Україні на всіх рівнях управління інноваціями (регіональному, галузевому, інституційному) панувала продуктова орієнтація інновацій, тобто орієнтація на виробництво нововведень, та встановлено, що перехід до ринкових відносин, структурна перебудова виробництва й ускладнення суспільних потреб призвели до посилення позиції споживача. Доведено, що самі по собі нововведення – не кінцева мета, а лише засіб задоволення потреб споживача. Обґрунтовано, що зміна умов виробництва, ускладнення суспільних потреб і необхідність підвищення конкурентоспроможності нововведень вимагають пошуку нових форм інноваційної діяльності. У цьому зв’язку запропоновано виділяти такі основні схеми (моделі) організації інноваційної діяльності в малому бізнесі: індивідуальні підприємці, венчурні фірми, експлерентні, патієнтні, віолентні та комутантні фірми, спін-офф та спін-аут компанії, мережеві (або оболонкові) фірми, а також мережа малих підприємств.

Біографії авторів

Людмила Ярославівна Малюта, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

L.Ya. Maljuta

Лілія Миколаївна Мельник, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

L.M. Melnyk

Ольга Богданівна Погaйдак, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

O.B. Pohajdak

Посилання

Геєць В.М. Інноваційні перспективи України / В.М. Геєць, В.П. Семиноженко. – Харків : Константа, 2006. – 272 с.

Говоруха Ж.А. Питання розвитку інноваційної діяльності підприємств України / Ж.А. Говоруха // Актуальні проблеми економіки. – 2007. – № 8 (74). – С. 107–115.

Інвестиційно-інноваційна діяльність: теорія, практика, досвід : монографія / М.П. Денисенко, Л.І. Михайлова, І.М. Грищенко та ін. ; за ред. д.е.н., проф., акад. М.П. Денисенка, д.е.н., проф. Л.І. Михайлової. – Суми : Університетська книга, 2008. – 1050 с.

Інвестиційна та інноваційна діяльність : монографія / за наук. ред. проф., д.е.н. О.Є. Кузьміна. – Львів : ЛБІ НБУ, 2003. – 233 с.

Стеченко Д.М. Інноваційні форми регіонального розвитку : навч. посібник / Д.М. Стеченко. – К. : Вища шк., 2002.

Провайдинг інновацій : підручник / М.П. Денисенко, А.П. Гречан, М.В. Гаман та ін. ; за ред. проф. М.П. Денисенка. – К. : Вид. дім «Професіонал», 2008. – 448 с.

Поручник А.М. Венчурний капітал: зарубіжний досвід та проблеми становлення в Україні : монографія / А.М. Поручник, Л.Л. Антонюк. – К. : КНЕУ, 2000.

The Future of Innovation Management : The Next 10 Years/ Rick Eagar, Frederik van Oene, Charles Boulton, Daniel Roosand Cindy Dekeyser. – 2011 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.adl.com/uploads/tx_extprism/Prism_01-1_Innovation_Management_01.pdf.

Peter Merrill. Innovation generation: creating an innovation process and innovative culture / Peter Merrill. – 2008 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://books.google.com.ua/ books?id= 4WBpKMnbOJgC&pg =PA39&dq=innovation+process+stages&hl=ru&sa=X&ei= Z7nNUo_eKsap.

[Електронний ресурс]. – Режим доступу: 4AT5goHIAw&ved=0CC8Q6AEwAA#v=onepage&q= innovation%20process%20stages&f=false.

Managing Creativity and Innovation (Harvard Business Essentials). – Boston, Massachussetts, 2003 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.amazon.com/Managing-Creativity-Innovation-Business-Essentials.

Peter Drucker. Innovation and Entrepreneurship / Peter Merrill [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ua.bookfi.org/book/1303970.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-14

Як цитувати

Малюта, Л. Я., Мельник, Л. М., & Погaйдак О. Б. (2015). КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ: ОРІЄНТАЦІЯ НА РИНОК. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (2(72), 139–145. https://doi.org/10.26642/jen-2015-2(72)-139-145