УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ: ПОНЯТТЯ ТА ФУНКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2015-2(72)-128-133Ключові слова:
управління, якість, вчені, функції, процесАнотація
Результати проведених досліджень вказують на наявність застарілих чинних регулятивних документів, які визначають основні функції управління якістю, що не вирішують усіх проблем розвитку процесу управління. Запропоновано удосконалити поняття «управління якістю продукції» та додати в склад існуючих функцій управління якістю продукції функцію «аналіз ринку та встановлення цілей».
Методичну основу дослідження становлять методи аналізу, спостереження та індукції, а основу інформаційної бази – нормативно-правові акти з найважливіших питань організації управління якістю, довідкові матеріали, публікації вітчизняних та зарубіжних авторів.
Доповнення складу функцій функцією «аналіз ринку та встановлення цілей» дозволить детально вивчати сучасний ринок, провести аналіз збутових можливостей, дослідити потреби і переваги споживачів відносно якості продукції, контролювати маркетингову діяльність, та як наслідок, проводити аналіз внутрішніх можливостей підприємства.
Враховуючи те, що функціональні аспекти управління якістю продукції, функції управління якістю досліджені недостатньо, обрана тематика дослідження є актуальною, не лише для суб’єктів господарювання, але й для споживачів продукції.
Посилання
Азгальдов Г.Г. Количественная оценка качества продукции – квалиметрия (некоторые актуальные проблемы.) / Г.Г. Азгальдов. – М. : «Знание», 1986. – 116 с.
Басовський Л.Е. Управління якістю / Л.Е. Басовський, В.Б Протасьев. – К. : ІНФРАМ, 2005. – С. 26.
Білий Є.В. Конкурентоспроможність та якість продукції: два рівня управління / Є.В. Білий, С.А. Барашков // Маркетинг. – 2003. – № 4. – С. 29–34.
Всезагальне управління якістю : підручник для вузів / під ред. О.П. Глудкина. – М. : «Радіо і зв’язок», 1999. – 245 с.
Глічев А.В. Управління якістю продукції / А.В. Глічев. – 2-е вид., перевид. і доп. – М. : РІА «Стандарти та якість», 2004 – 365 с.
Статистический контроль качества продукции на основе принципа распределения приоритетов / В.А. Лапидус, М.И. Розно, А.В. Глазунов и др. – М. : Финансы и статистика, 1991. – 224 с.
Львов Д.С. Качество та эффективность производства / Д.С. Львов. – М. : «Знание», 1974. – 64 с.
Момот А.І. Менеджмент якості / А.І. Момот. – Донецьк, 2000. – 155 с.
Мишин В.М. Управление качеством / В.М. Мишин. – М. : ЮНИТИ – ДАНА, 2005. – 63 с.
Огвоздин В.Ю. В дебрях терминологии / В.Ю. Огвоздин // Стандарты и качество. – 2005. – № 7. – 79 с.
Системи менеджменту якості. Принципи та словник : Міжнародний стандарт ІSО 9000:2000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : // www.iso.ru.
Федюкин В.К. Методы оценки и управления качеством промышленной продукции : учебник / В.К. Федюкин, В.Д. Дурнев, В.Г. Лебедев. – М. : Филинь, 2005. – 328 с.
Шевченко Д.К. Организация и управление качеством: Монография / Д.К. Шевченко, В.В. Груздев. – Владивосток : Дальрыбвтуз, 2000. – С. 59.
ISO 8402:1994. «Управление качеством и обеспечение качеством. Словарь».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Анатолій Олександрович Заїнчковський, Юлія Леонідівна Труш
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.