ДОСЛІДЖЕННЯ ОСНОВНИХ ФОРМ ЗДІЙСНЕННЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2014-4(70)-79-85Ключові слова:
міжнародний бізнес, експорт, спільне підприємництво, ліцензування, франчайзинг, прямі іноземні інвестиції, міжнародні корпораціїАнотація
Для успішного функціонування національного господарства країни необхідно брати участь у зовнішніх економічних відносинах, що призводить до збільшення обсягів міжнародного бізнесу. Після визначення характеру взаємозв’язків та цільового ринку співпраці постає питання вибору форми здійснення міжнародних відносин. Метою проведення даного дослідження є огляд існуючих форм та способів здійснення міжнародної підприємницької діяльності, що дозволить уточнити та поглибити його сутність і скласти класифікацію форм здійснення міжнародного бізнесу.
Подано сутність та зміст поняття «бізнес» та «міжнародна торгівля», де узагальнено, що міжнародним бізнесом вважається підприємництво, яке передбачає ділові операції з
декількома партнерами за межами країни з метою отримання більшого прибутку або забезпечення соціального ефекту за рахунок конкурентних можливостей і переваг. Детально
розглянуто види та способи здійснення експортно-імпортних операцій, які містять суттєві відмінності залежно від використання посередників у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Наведено переваги та недоліки прямого іноземного інвестування, що на сьогоднішній день є однією із найпоширеніших форм здійснення міжнародного бізнесу в світі. Здійснено детальний
опис спільного підприємництва, яке представлене різноманіттям способів здійснення міжнародної підприємницької діяльності. За результатами дослідження проведено узагальнення способів здійснення зовнішньоекономічних зв’язків і визначено, що залежно від необхідності та масштабів міжнародний бізнес може здійснюватися в таких формах, як експорт (імпорт), спільне підприємництво та пряме іноземне інвестування.
Посилання
Бабій Л.В. Міжнародний бізнес: організація та управління / Л.В. Бабій. – 2008. – № 3. – С. 30–35. 2. Єрохін В.Л. Міжнародне підприємництво : навч. посібник / В.Л. Єрохін. – М. : Фінанси і статистика ; Ставрополь : АҐРУС. – 2008. – 392 с. 3. Кокоріна В.І. Імперативи розвитку міжнародного бізнесу в умовах глобалізації / В.І. Кокоріна // Держава та регіони / Серія: Економіка та підприємництво. – 2010. – № 3. – С. 67–73. 4. Колосов А. Особенности иностранного инвестирования в Украине / А.Колосов // Бизнес-информ. – 2007. – № 11. 5. Лук’яненко Д.Г. Стратегії глобального управління / Д.Г. Лук’яненко, Т.В. Кальченко // Міжнародна економічна політика. – 2009. – № 8–9. – С. 5–43. 6. Глобальна економіка ХХІ століття: людський вимір : монографія / Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, А.М. Колот та ін. ; заг. ред. д.е.н., проф. Д.Г. Лук’яненка та д.е.н., проф. А.М. Поручника. – К. : КНЕУ, 2008. – 420 с. 7. Козак Ю.Г. Основи міжнародної торгівлі : навч. посібник / Ю.Г. Козак ; за ред. Козака Ю.Г., Логвінової Н.С. – К. : ЦУЛ, 2005. 8. Савченко В.Ф. Національна економіка : навч. посібник / В.Ф. Савченко. – 2011. –165 с. 9. Сазонець О.М. Аналіз динаміки зростання обсягів міжнародної торгівлі послугами / О.М. Сазонець : зб. наук. пр. Черкаського державного технологічного університету // Серія: Економічні науки. – Черкаси : ЧДТУ, 2012. – Вип. 31. – Ч. І. – С. 33–38. 10. Филиппова И.А. Мировая экономика и международный бизнес : учеб. пособие / И.А. Филиппова. – Ульяновск : УлГТУ, 2008. – 168 с. 11. Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг : навч. посібник / Т.М. Циганкова. – К. : КНЕУ, 1998. – 120 с. 12. Черваньов Д.М. Менеджмент інвестиційної діяльності підприємств : навч. посібник / Д.М. Черваньов. – К. : Знання-прес, 2003. – 622 с. 13. Byrne S. International Joint Ventures Handbook, Baker & McKenzie / S.Byrne, L.Popoff. – 2008. 14. Emerging Issues in International Business Research / edited by Masaaki Kotabe, Preet S. Aulakh. – 2002. – 285 р. 15. Geringer J.M. Control and Performance of International Joint Ventures / J.M. Geringer, L.Hebert // Journal of International Business Studies. – 20 (2). – Р. 235–254. 16. International Business: 4E / K.Aswathappa. – New Delhi : Tata McGraw Hill Education, 2010. – 775 p. 17. International business strategy – reasons and forms of expansion into foreign Markets // Katarzyna Twarowska. – Active Citizenship by Knowledge Menagement and innovation. – Zadar.crotia. – Р. 1005–1011. 18. International business strategy and the multinational company / John B. Cullen and K. Praveen Parboteeah. – Published 2010 by Routledge 270 Madison Ave, New York, NY 10016. – 500 p. 19. International Business: Themes and Issues in the Modern Global Economy / Debra Johnson, Colin Turner. – New York : Taylor & Francis e-Library, 2010. – 496 p. 20. Killing J.P. How to Make a Global Joint Venture Work / Killing J.P. // Harvard Business Review.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Ольга Миколаївна Сазонець, Олена Іванівна Качан
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.