Основні напрями вдосконалення інструментів політики у сфері освіти в контексті сталого економічного розвитку
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2019-2(88)-69-75Ключові слова:
людський капітал, освітня політика, управління, система освіти, школа, університетАнотація
Автор узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукового обговорення освітньої політики. Метою статті є представлення тенденцій розвитку освітніх інституцій, аналіз основних аспектів ситуації в освіті та розробка рекомендацій щодо поліпшення управління освітою та її якості. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми управління освітою доводить, що освіта стає важливою з точки зору формування та розвитку творчого потенціалу, розвитку інноваційного людського потенціалу. Матеріал представлений у такій логічній послідовності: визначаються характерні особливості стану освіти, уточнюються тенденції, виявляються проблеми, пропонуються рекомендації. У статті використано загальнонаукові та спеціальні методи наукових досліджень. Об’єктом дослідження є процес політики у сфері освіти в Україні. Стан освіти в Україні характеризується недосконалістю інституційного середовища, стійкою тенденцією до зменшення кількості закладів освіти. В статті автор пропонує рекомендації, які можуть покращити політику у сфері освіти в контексті сталого економічного розвитку. Реалізація рекомендації надасть можливість поліпшити управління у сфері освіти, її якість, створити умови для підвищення рівня інноваційного потенціалу, рівня якості людського та інтелектуального капіталу. Результати дослідження можуть бути корисними для наукових та освітніх установ, експертів, що працюють у даній сфері.
Посилання
«Bologna beyond 2020: Fundamental values of the EHEA», [Online], аvailable at: http://bolognaprocess2019.it/
Verhovna Rada Ukrai'ny (2010), Byudzhetnyy kodeks Ukrayiny, Zakon, [Online], аvailable at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17
Curaj, A., Matei, L., Pricopie, R., Salmi, J. and other (2015), The European Higher Education Area: Between critical reflections and future policies, Springer International Publishing, Heilderberg, New York, London.
Gryschenko, I.M. (2014), Profesiyna osvita v systemi ekonomichnykh doslidzhen, Gramota, Kyiv, Ukrainian.
Gryshchenko, I.M. (2016), «Faktory pidvyshchennya efektyvnosti navchalʹnoyi diyalʹnosti vyshchykh navchalʹnykh zakladiv Ukrayiny», Aktualni problemy ekonomiky, Vol. 3, 134–141, Ukrainian.
«Indeksy ta pokaznyky lyudskoho rozvytku 2018 Statystychne onovlennya», [Online], аvailable at: http://hdr.undp.org/sites/default/files/2018_human_development_statistical_update.pdf
«Informatsiynyy byuleten» [News bulletin], [Online], аvailable at: http://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2018/04/BYULETEN%60-materialna-baza-ZNZ-17-18.pdf
Human development index (1990–2017), [Online], аvailable at: http://hdr.undp.org/en/content/human-development-index-hdi
«The Human Capital Index» (2018), [Online], аvailable at: https://datacatalog.worldbank.org/dataset/human-capital-index
Kim, J.Y. (2018), Vidminnosti u rozvytku lyudsʹkoho kapitalu: diyi uryadu shchodo investuvannya v lyudey zovnishnya polityka, [Online], аvailable at: https://www.foreignaffairs.com/articles /2018-06-14/human-capital-gap
Kremen, V.G., Lugovyy, V.I., Gurzhii, A.M. and Savchenko, O.Ya. (2017), Natsionalʹna dopovidʹ pro stan ta perspektyvy rozvytku osvity v Ukrayini, Pedahohichna dumka, Kyiv.
Lugovyi, V.I. (1995), Tendentsiyi rozvytku pedahohichnoyi osvity v Ukrayini (teoretyko-metodolohichnyy aspekt), Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv.
Minfin Ukrayin (2018), Profspilky pratsivnykiv osvity i nauky Ukrayiny vid 05.09.2018 № 02-5/496 shchodo pidvyshchennya rozmiriv posadovykh okladiv ta stavok zarobitnoyi platy pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv zakladiv osvity, Lyst, № 07010-07-10/23787 u., [Online], аvailable at: https://pon.org.ua/novyny/6619-mnfn-pdvischennya-zarplat-osvtyanam-rozbalansuye-mscev-byudzheti.html
«Zvit pro svitovyy rozvytok 2019: Zmina kharakteru», [Online], аvailable at: robotyhttps://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/30435
«Sayt derzhavnoyi sluzhby statystyky Ukrayiny», [Online], аvailable at: Retrieved from. www.ukrstat.gov.ua
«Sayt detsentralizatsiya», [Online], аvailable at: https://decentralization.gov.ua/
«Sayt Tsentr doslidzhen suspilstva», [Online], аvailable at: https://cedos.org.ua
Scott, P. (2010), Higher Education and the Transformation of Society, [Online], аvailable at: from.https://www.researchgate.net/profile/Peter_Scott11/publication/255968770_Higher_Education_and_the_Transformation_of_Society/links/59f218dea6fdcc1dc7bb1084/Higher-Education-and-the-Transfor-mationofSociety.pdf
Skyba, M.V. (2018), «Osnovni tendentsiyi vyshchoyi osvity v Ukrayini v konteksti suchasnykh vyklykiv yevropeyskoyi intehratsiyi»,Mizhnarodne pidpryyemnytstvo. International Entrepreneurship, No. 2 (4), рр. 43–54.
Skyba, M.V. (2018), Key directions for improving the institutional environment for development of human capital in the context of the growth of the quality of educational services provision, [Online], аvailable at: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/10186/1/EOEMIR2018_P099-107.pdf
Schwab, K. (2018), The Global Competitiveness Report 2018, [Online], аvailable at: http://www3.weforum.org/docs/GCR2018/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2018.pdf
«Statystyka saytu Polshchi», [Online], аvailable at: http://stat.gov.pl/en/
«Statystyka saytu Shvetsiyi», [Online], https://www.scb.se/en/
«Workforce of the future: The competing forces shaping 2030», [Online], аvailable at: https://www.pwc.com/gx/en/services/people-organisation/workforce-of-the-future/workforce-of-the-future-the-competing-forces-shaping-2030-pwc.pdf
Verhovna Rada Ukrai'ny (2017), Рro vyshchu osvitu, Zakon, N 2657-VIII, [Online], аvailable at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Verhovna Rada Ukrai'ny (2018), Pro osvitu, Zakon, N 2661-VIII, [Online], аvailable at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 M. V. Skyba
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.