Концептуальна модель міжорганізаційної мережі поліграфічних підприємств на основі маркетингу відносин

Автор(и)

  • Катерина Степанівна Шабан НТУУ «КПІ імені І. Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-156-161

Ключові слова:

міжорганізаційна мережа, емерджентна система, поліграфічні підприємства, інновації, маркетинг взаємовідносин

Анотація

Глобалізація економіки, інтеграція країн в єдиний світовий соціокультурний простір, техніко-технологічна перебудова виробничих процесів, інформатизація суспільства, структурні зміни у сферах діяльності та виробничих процесах спонукають підприємства до пошуку нових організаційних форм і трансформації взаємовідносин з економічними агентами – від конкурентних до партнерських, тому виникають та інтенсивно розвиваються мережеві об’єднання підприємств. Інтеграційні процеси в межах міжорганізаційної мережі призводять до появи синергетичного ефекту за рахунок системного ефекту (емерджентності), при якому доходи від спільного використання ресурсів перевищують суму доходів від використання тих же ресурсів окремо. Для реалізації маркетингової інноваційної політики – трансляції теоретичних положень в площину практичних організаційних рішень найбільш адекватним інструментом є концептуальна модель, яка є схематичним описом діяльності компанії, що відображає істотні елементи реалізації маркетингової інноваційної політики, які знаходяться в певному взаємозв’язку.

Біографія автора

Катерина Степанівна Шабан, НТУУ «КПІ імені І. Сікорського»

K.S. Shaban

Посилання

Marshall, A. (1983), Principy politicheskoj jekonomii, Vol. 1–3, Progress, M.

Cook, K. (1978), «Non-exchange relationships in networks», American Sociological Review, Vol. 43, P. 725.

Grandori, A. (1995), «Inter-firm networks: antecedents, mechanisms and forms», Organization Science, Vol. 16 (2), pp. 183–214.

Kastel's, M. (1999), «Stanovlenie obshhestva setevyh struktur», Novaja postindustrial'naja volna na Zapade, antologija, in Inozemcev, V.L. (ed.), M., pp. 494–505.

Kushh, S.P., and Afanas'ev, A.A. (2004), «Marketingovye aspekty razvitija mezhfirmennyh setej: rossijskij opyt», Rossijskij zhurnal menedzhmenta, Vol. 1, pp. 33–52.

Miles, R.E. and Snow C.C. (1986), «Network Organizations: New Concepts for New Forms», California Management Review, Vol. 28, pp. 62–75.

Hakansson, H. (1982), International Marketing and Purchasing of Industrial Goods: An Interaction Approach, John Wiley and Sons, Chichester.

Sheresheva, M.Ju. (2007), Mezhorganizacionnye seti v sisteme form funkcionirovanija sovremennyh otraslevyh rynkov, Abstract of the dissertation of d-ra jekon. nauk, spec. 08.00.01, MGU, M., P. 42.

Jones, C.A. (1997), «General theory of network governance: Exchange conditions and social mechanisms», Academy of Management Journal, Vol. 2, No. 4, pp. 911–945.

Geseleva, N.V. and Zarіc'ka N.M. (2013), «Emerdzhentnі vlastivostі sistemi», Bіznes-іnform, Vol. 7, pp. 93–96, [Online], available at: http://www.business-inform.net/pdf/2013/7_0/93_97.pdf

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrai'ny, «Kil'kist' sub’jektiv velykogo, seredn'ogo, malogo ta mikropidpryjemnyctva za vydamy ekonomichnoi' dijal'nosti u 2010–2017 rokah», [Online], available at: http://www.ukrstat.gov.ua

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrai'ny (2016), «Naukova ta innovacijna dijal'nist' Ukrai'ny», statyst. zb-k, K., available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/09/zb_nauka_2017.pdf

Semcov, V.M. (2010), «Metodychni pidhody do typologii' kontraktiv v ekonomici», Visnyk Vinnyc'kogo politehnichnogo instytutu, Vol. 6, pp. 23–25.

Gordon, Ja. (2001), Marketing partnerskih otnoshenij, Translated by English, in Tret'jak, O.A. (ed.), Piter, SPb, P. 384.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Як цитувати

Шабан, К. С. (2019). Концептуальна модель міжорганізаційної мережі поліграфічних підприємств на основі маркетингу відносин. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(87), 156–161. https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-156-161

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ