Теоретичні засади та моделі брендингу: облікові аспекти

Автор(и)

  • Вікторія Вікторівна Поплавська Житомирський державний технологічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-111-108

Ключові слова:

бренд, брендинг, торгова марка, нематеріальний актив, ідентичність бренду, облік торгівельних марок

Анотація

У статті розглянуто теоретичні підходи брендингу, як інструмент управління бізнесом. Уточнено економічний зміст понять «бренд», «брендинг» та «торгова марка». Розглянуто функції бренда з двох позицій (функції для споживача і функції для довгострокової та конкурентної стратегії виробника). Сформулювати основні елементи бренду, що забезпечують отримання виробником товару (послуги) високих доходів протягом тривалого часу: ідентифікація; диференціація; вплив на поведінку споживача. Виділено і розглянуто дві моделі, що описують структуру характерних особливостей бренду (модель чотиривимірного брендингу Т. Геда, модель «Колесо бренду»). Розглянуто відображення в бухгалтерському обліку торгівельних марок в залежності від того чи вони придбані, чи створенні на підприємстві. Проаналізувавши різні структурні моделі, що описують систему характерних особливостей бренду, встановлено, що найбільш важливими елементами, що мають безпосереднє відношення ідентичності бренду, є: цінності бренду, індивідуальність бренду, тип взаємин бренду зі споживачем і суть бренду.

Біографія автора

Вікторія Вікторівна Поплавська, Житомирський державний технологічний університет

V.V. Poplavska

Посилання

Aaker, A.D. (2002), Strategicheskoe rynochnoe upravlenie, 7th ed., Liter, Sankt-Peterburg, 544 p., [Online], available at: https://docplayer.ru/48952488-Aaker-d-strategicheskoe-rynochnoe-upravlenie-7-e-izd-per-s-angl-pod-red-s-g-bozhuk-spb-piter-s-il.html

Aaker, A.D. (2003), Sozdanie sil'nyh brendov, Translated from English, Izd. dom Grebennikova, Moskva, 440 p., [Online], available at: http://www.studmed.ru/aaker-da-sozdanie-silnyh-brendov_0cb686455ff.html

Bichun, Ju.A. (2006), Upravlenie brjendami, Izd-vo SPbGUJeF, Sankt-Peterburg, 63 p. [Online], available at: http://www.marketing-digital.ru/library/713.pdf

Veleshhuk, S.S., Brend-menedzhment v strategichnomu rozvytku pidpryjemstv, [Online], available at: http://www.disslib.org/brend-menedzhment-v-stratehichnomu-rozvytku-pidpryyemstv.html

Ged, T. (2001), 4D brjending: vzlamyvaja korporativnyj kod jekonomiki, Translated from English, Stokgol'mskaja shkola jekonomiki, Sankt-Peterburg, 230 p., [Online], available at: http://mymcu.ru/storage/content/somefile.pdf

Devis, S.M. (2001), Upravlenie aktivami torgovoj marki, Piter, Sankt-Peterburg, 272 p.

Diesperova, N.A. (2017), Kreativnyj brending i reklama, RUDN, Moskva, 147 p.

Domnin, V.N. (2009), «Predpochtenija brenda – kljuchevoj faktor vlijanija brenda na potrebitel'skij spros i rynochnye pokazateli firmy», Brend-menedzhment, No. 3, pp. 130–144.

Zozul'ov, O.V. (2002), «Brendyng chy antybrendyng. Shho vybraty v Ukrai'ni?», Marketyng v Ukrai'ni, No. 4, pp. 26–28.

Kapferer, Zh.-N. (2006), Brend navsegda: sozdanie, razvitie, podderzhka cennosti Brenda, Translated from English, 3rd ed., Vershina, Moskva, 448 p.

Kotler, F. (2001), Marketing menedzhment, Translated from English, in Volkova, L. and Kapturevs'kij, Ju.N. (ed.), Piter, Sankt-Peterburg, 752 p.

Kuz'menko, T.S. (2010), «Brend» jak skladnyj pravovyj zasib indyvidualizacii' uchasnykiv cyvil'nogo oborotu, tovariv ta poslug», Aktual'ni problemy cyvil'nogo prava ta procesu, mat-ly mizhnar. nauk. konf., prysvjachenoi' pam'jati Ju.S. Chervonogo, vid 12 ljutogo, Odes'ka nacion. juryd. Akademija, Feniks, Odesa, pp. 42–45.

Litvinov, N.N. (2007), «Brend-kul'tura: zavoevanie raspolozhenija klienta», Brend-menedzhment, No. 5, pp. 338–343.

Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «MSBO 38 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_050

Ogilvi, D.M. (1993), Tajny reklamnogo dvora. Sovety starogo reklamista, Associacija rabotnikov reklamy, Moskva, 112 p., [Online], available at: https://studfiles.net/preview/5913263/

Percija, V.M. and Mamleeva, L.A. (2007), Anatomija brenda, Vershina, Moskva, 288 p.

Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «P(s)BO 8 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99

Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «P(s)BO 31 «Finansovi vytraty», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0610-06

Rassomahina, O.A., Pravove reguljuvannja vykorystannja torgovel'nyh marok u gospodars'komu oboroti, rukopys, [Online], available at: http://www.disslib.org/pravove-rehuljuvannja-vykorystannja-torhovelnykh-marok-u-hospodarskomu-oboroti.html

Starostina, A.O., Dligach, A.O. and Kravchenko, V.A. (2005), Promyslovyj marketyng: teorija, svitovyj dosvid, ukrai'ns'ka praktyka, in Starostina, A.O. (ed.), Znannja, Kyi'v, 385 p.

Tul'chinskij, G. and Terent'eva, V. (2006), Brend-integrirovannyj menedzhment. Kazhdyj sotrudnik v otvete za brend, Vershina, Moskva, 352 p.

De Chenatony, L. (1999), «Brand management through narrowing the gap between brand identity and brand reputation», Journal of Мarketing Мanagement, Vol. 15, [Online], available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1362/026725799784870432

www.mppconsulting.com.ua, «MPP Consulting», [Online], available at: http://www.mppconsulting.com.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-11

Як цитувати

Поплавська, В. В. (2019). Теоретичні засади та моделі брендингу: облікові аспекти. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(87), 101–108. https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-111-108

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ