Теоретичні засади та моделі брендингу: облікові аспекти
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-111-108Ключові слова:
бренд, брендинг, торгова марка, нематеріальний актив, ідентичність бренду, облік торгівельних марокАнотація
У статті розглянуто теоретичні підходи брендингу, як інструмент управління бізнесом. Уточнено економічний зміст понять «бренд», «брендинг» та «торгова марка». Розглянуто функції бренда з двох позицій (функції для споживача і функції для довгострокової та конкурентної стратегії виробника). Сформулювати основні елементи бренду, що забезпечують отримання виробником товару (послуги) високих доходів протягом тривалого часу: ідентифікація; диференціація; вплив на поведінку споживача. Виділено і розглянуто дві моделі, що описують структуру характерних особливостей бренду (модель чотиривимірного брендингу Т. Геда, модель «Колесо бренду»). Розглянуто відображення в бухгалтерському обліку торгівельних марок в залежності від того чи вони придбані, чи створенні на підприємстві. Проаналізувавши різні структурні моделі, що описують систему характерних особливостей бренду, встановлено, що найбільш важливими елементами, що мають безпосереднє відношення ідентичності бренду, є: цінності бренду, індивідуальність бренду, тип взаємин бренду зі споживачем і суть бренду.Посилання
Aaker, A.D. (2002), Strategicheskoe rynochnoe upravlenie, 7th ed., Liter, Sankt-Peterburg, 544 p., [Online], available at: https://docplayer.ru/48952488-Aaker-d-strategicheskoe-rynochnoe-upravlenie-7-e-izd-per-s-angl-pod-red-s-g-bozhuk-spb-piter-s-il.html
Aaker, A.D. (2003), Sozdanie sil'nyh brendov, Translated from English, Izd. dom Grebennikova, Moskva, 440 p., [Online], available at: http://www.studmed.ru/aaker-da-sozdanie-silnyh-brendov_0cb686455ff.html
Bichun, Ju.A. (2006), Upravlenie brjendami, Izd-vo SPbGUJeF, Sankt-Peterburg, 63 p. [Online], available at: http://www.marketing-digital.ru/library/713.pdf
Veleshhuk, S.S., Brend-menedzhment v strategichnomu rozvytku pidpryjemstv, [Online], available at: http://www.disslib.org/brend-menedzhment-v-stratehichnomu-rozvytku-pidpryyemstv.html
Ged, T. (2001), 4D brjending: vzlamyvaja korporativnyj kod jekonomiki, Translated from English, Stokgol'mskaja shkola jekonomiki, Sankt-Peterburg, 230 p., [Online], available at: http://mymcu.ru/storage/content/somefile.pdf
Devis, S.M. (2001), Upravlenie aktivami torgovoj marki, Piter, Sankt-Peterburg, 272 p.
Diesperova, N.A. (2017), Kreativnyj brending i reklama, RUDN, Moskva, 147 p.
Domnin, V.N. (2009), «Predpochtenija brenda – kljuchevoj faktor vlijanija brenda na potrebitel'skij spros i rynochnye pokazateli firmy», Brend-menedzhment, No. 3, pp. 130–144.
Zozul'ov, O.V. (2002), «Brendyng chy antybrendyng. Shho vybraty v Ukrai'ni?», Marketyng v Ukrai'ni, No. 4, pp. 26–28.
Kapferer, Zh.-N. (2006), Brend navsegda: sozdanie, razvitie, podderzhka cennosti Brenda, Translated from English, 3rd ed., Vershina, Moskva, 448 p.
Kotler, F. (2001), Marketing menedzhment, Translated from English, in Volkova, L. and Kapturevs'kij, Ju.N. (ed.), Piter, Sankt-Peterburg, 752 p.
Kuz'menko, T.S. (2010), «Brend» jak skladnyj pravovyj zasib indyvidualizacii' uchasnykiv cyvil'nogo oborotu, tovariv ta poslug», Aktual'ni problemy cyvil'nogo prava ta procesu, mat-ly mizhnar. nauk. konf., prysvjachenoi' pam'jati Ju.S. Chervonogo, vid 12 ljutogo, Odes'ka nacion. juryd. Akademija, Feniks, Odesa, pp. 42–45.
Litvinov, N.N. (2007), «Brend-kul'tura: zavoevanie raspolozhenija klienta», Brend-menedzhment, No. 5, pp. 338–343.
Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «MSBO 38 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_050
Ogilvi, D.M. (1993), Tajny reklamnogo dvora. Sovety starogo reklamista, Associacija rabotnikov reklamy, Moskva, 112 p., [Online], available at: https://studfiles.net/preview/5913263/
Percija, V.M. and Mamleeva, L.A. (2007), Anatomija brenda, Vershina, Moskva, 288 p.
Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «P(s)BO 8 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99
Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, «P(s)BO 31 «Finansovi vytraty», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0610-06
Rassomahina, O.A., Pravove reguljuvannja vykorystannja torgovel'nyh marok u gospodars'komu oboroti, rukopys, [Online], available at: http://www.disslib.org/pravove-rehuljuvannja-vykorystannja-torhovelnykh-marok-u-hospodarskomu-oboroti.html
Starostina, A.O., Dligach, A.O. and Kravchenko, V.A. (2005), Promyslovyj marketyng: teorija, svitovyj dosvid, ukrai'ns'ka praktyka, in Starostina, A.O. (ed.), Znannja, Kyi'v, 385 p.
Tul'chinskij, G. and Terent'eva, V. (2006), Brend-integrirovannyj menedzhment. Kazhdyj sotrudnik v otvete za brend, Vershina, Moskva, 352 p.
De Chenatony, L. (1999), «Brand management through narrowing the gap between brand identity and brand reputation», Journal of Мarketing Мanagement, Vol. 15, [Online], available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1362/026725799784870432
www.mppconsulting.com.ua, «MPP Consulting», [Online], available at: http://www.mppconsulting.com.ua
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вікторія Вікторівна Поплавська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.