Мотиваційна складова активізації інноваційного розвитку підприємств промисловості
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2019-1(87)-3-8Ключові слова:
розвиток, інноваційний розвиток, мотивація, активізація інноваційної активностіАнотація
Сучасний стан розвитку економіки базується на іноземному досвіді та впровадженні інновацій у всіх сферах життя людини, що загострює конкурентну боротьбу індивідуумів ринку за право зайняти свою нішу та випередити конкурента, а також отримати якомога більший доход. Проведене дослідження сутності понять «інновація» та «інноваційний розвиток», поданих науковцями дало змогу запропонувати розглядати інноваційний розвиток як позитивні зміни в діяльності суб’єкта господарювання при використанні новацій, що призводять до підвищення його конкурентоспроможності. Засвідчено той факт, що інноваційна активність серед промислових підприємств Житомирської області не перевищує 14 % і фінансується на 80 % за рахунок власних коштів. З метою активізації інноваційної активності велике значення має інвестування в персонал, його навчання, матеріальне стимулювання за якісні показники праці, а також створення сприятливих умов праці. Підкреслено той факт, що починати активізувати інноваційну діяльність варто на тих підприємствах, де матеріально-фінансовий стан і кадрове забезпечення дозволить запровадження інновацій. Для визначення готовності персоналу до новацій запропоновано розрахунок ряду показників з подальшим визначенням інтегрального показника і визначенням частки доходу персоналу в доході підприємства від впровадження інноваційних розробок. Таким чином, вважаємо, що позитивний ефект від застосування мотиваційних механізмів можливий лише тоді, коли він забезпечить появу на ринку інноваційних ідей, відповідних мотивації суб’єктів для якого забезпечується інноваційний розвиток. Оскільки процес впровадження інновацій на початковому етапі є переважно витратним, варто гарантувати стабільність винагороди персоналу за інтелектуальну працю та ініціювати розроблення державних програм інноваційного розвитку промисловості для виходу і визнання України на світових ринках.Посилання
Vashhenko, N.V. (2015), «Metody motyvacii' personalu do innovacijnogo rozvytku pidpryjemstva», Ekonomichnyj visnyk, No. 2, pp. 153–160.
Velychko, O.M. (2013), «Osoblyvosti innovacijnogo rozvytku sil's'kogospodars'kyh pidpryjemstv», Velychko Efektyvna ekonomika, No. 3, [On-line], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3386
Velychko, O.M. (2013), «Osoblyvosti innovacijnogo rozvytku sil's'kogospodars'kyh pidpryjemstv», Efektyvna ekonomika, No. 3, [On-line], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3386
Didenko, Je.O. and Pavlenko, A.V., Osoblyvosti innovacijnogo rozvytku pidpryjemstv agropromyslovogo kompleksu Ukrai'ny, [On-line], available at: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9124/3/zvp34.pdf
Illjashenko, S.M. (2005), Upravlinnja innovacijnym rozvytkom, VDT «Universytets'ka knyga», Sumy, 324 p.
www.epravda.com.ua (2017), «Innovacii' abo smert': jak biznesu vyzhyty na tonuchomu korabli «Ukrai'na», [On-line], available at: htpp://www.epravda.com.ua/publications/2017/08/16/628080/
Kobryn, L.J. (20160, «Diagnostyka faktoriv innovacijnogo rozvytku pidpryjemstva», SCIENTIFIC PAPERS, No. 1 (52), pp. 152–157.
Kuz'mynchuk, N.V. (2014), «Innovacijnyj rozvytok jak skladova formuvannja konkurentospromozhnosti promyslovogo pidpryjemstva: teoretychnyj aspekt», Naukovyj visnyk Uzhgorods'kogo universytetu, Serija Ekonomika, No. 2 (43), pp. 11–16.
Lupenko, Ju.O. (2014), «Priorytetni naprjamy innovacijnoi' dijal'nosti v agrarnij sferi Ukrai'ny», Ekonomika APK, No. 12, pp. 5–11.
Maznjev, G.Je. (2017), «Upravlinnja innovacijnym rozvytkom agrarnyh pidpryjemstv», Aktual'ni problemy innovacijnoi' ekonomiky, No. 2, pp. 32–41.
Olijnyk, O.V. and Sidel'nikova, I.V. (2017), «Innovacijna dijal'nist': osoblyvosti rozvytku i aktyvizacii' v agrarnomu vyrobnyctvi», Zbirnyk naukovyh prac' Harkivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu imeni G.S. Skovorody, Serija Ekonomika, Vol. 17, pp. 73–82.
Popova, I.A. (2012), «Konceptual'ni pidhody do sutnosti stymuljuvannja innovacijnoi' aktyvnosti pracivnykiv», Ekonomika ta derzhava, No. 7, pp. 46–49.
Prokopenko, O.V. (2011), «Motyvacijnyj mehanizm innovacijnogo rozvytku: skladovi ta stan jogo rynkovoi' struktury», Marketyng i menedzhment innovacij, No. 1, pp. 167–175.
Rud', V.O. (2010), Innovacijnyj rozvytok pidpryjemstva, [On-line], available at: http://ir.kneu.edu.ua/bitstream/2010/8631/1/305-307.pdf
Skurs'ka, V.A. (2011), «Formuvannja motyvacijnogo mehanizmu aktyvizacii' innovacijnoi' dijal'nosti personalu», Marketyng i menedzhment innovacij, No. 4, Vol. 1, pp. 148–153.
Tanasyjchuk, Ju.V. (2014), «Innovacijnyj rozvytok agrarnoi' sfery v konteksti prodovol'choi' bezpeky Ukrai'ny», Ekonomika harchovoi' promyslovosti, No. 3 (23), pp. 71–74.
Tyvonchuk, O.I. (2009), «Analiz formuvannja systemy stymuljuvannja innovacijnoi' dijal'nosti pidpryjemstv», Visnyk Nacional'nogo universytetu «L'vivs'ka politehnika», No. 647, pp. 234–238.
Tolmachova, O.V. and Bel'tjukov, Je.A. (2013), «Motyvacija innovacijnoi' aktyvnosti kadrovoi' skladovoi' innovacijnogo potencialu», Ekonomichni innovacii', Vol. 52, pp. 191–197.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Світлана Юріївна Бірюченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.