Глобалізація вищої освіти та її наслідки для України

Автор(и)

  • Ігор Володимирорвич Бурачек Житомирський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0549-6917
  • Катерина Миколаївна Кравчук Житомирський державний технологічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2017-3(81)-50-53

Ключові слова:

глобалізація, інтеграція, інтернаціоналізація, просування освітніх послуг, провайдер освіти, глобалізаційна культура, конкурентоспроможність

Анотація

Робота присвячена вивченню процесу становлення вищої освіти України, яка в сучасних умовах, як і інші сфери діяльності, усе гостріше відчуває тиск з боку країн-сусідів. Глобалізаційна культура системи вищої освіти в Україні, в першу чергу, пов’язана з процесом інноваційної освіченості суспільства. Виникає певна складність, що обумовлюється тривалим включенням до Українського простору тоталітарної системи. Як наслідок, її економіка, а також соціальна та культурна сфери не мали змоги вільно та самостійно розвиватися. Тому, при просуванні глобалізації вищої освіти необхідно брати за основу англо-американську модель світоустрою, експансію євроатлантичних культурних цінностей, які прийнятні саме для закордонної вищої школи, основною перевагою якої є критичне мислення, яке сприяє формуванню творчого підхіду до будь-якої людської діяльності. Проаналізовано передумови, під впливом яких вищі навчальні заклади не можуть розраховувати на національну систему освіти, оскільки сучасні умови вимагають використання Болонського процесу задля прискорення процесу Євроінтеграції. За останні роки відбувається становлення та розгляд вищої освіти як товару, де її комерціалізація виходить на рівень світового ринку не акцентуючи роль на самій якості освітніх послуг. Однією з найстрашніших загроз для національної системи вищої освіти є поява провайдерів в освіті. Враховуючи слабкий економічний розвиток країни це призводить до посилення «відтоку інтелекту» за кордон. Виявлено основні завдання, які необхідно виконувати навчальним закладам задля протистояння в конкурентній боротьбі, основною метою якої є максимальне охоплення ринку освітніх послуг та залучення потенційних абітурієнтів. Разом з цим, глобалізація культурної складової вищої освіти України може мати наступні наслідки: популяризацію глобальних мультикультурних цінностей; домінування євроатлантичної культури на всій території країни; збільшення кількості освітніх провайдерів країн-сусідів та знецінення власної культури та ідентичності суспільства.

Біографії авторів

Ігор Володимирорвич Бурачек, Житомирський державний технологічний університет

Burachek I.V.

Катерина Миколаївна Кравчук, Житомирський державний технологічний університет

Kravchuk K.М.

Посилання

Dmytrijeva, V.Ju., Osoblyvosti rynku osvitnih poslug u systemi vyshhoi' osvity, available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/18/statti/dmitriev.htm

Zhars'ka, I. and Netkova, V., Suchasnyj stan i tendencii' rozvytku osvitnih poslug v Ukrai'ni: statystychni ocinky, available at: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2404/1

Zaharova, I.V. (2008), Marketing obrazovatel'nyh uslug, UlGTU, Ul'janovsk, 170 p.

Іvanov, Ju.V. (2011), «Konkurentospromozhnіst' zakladіv vishhoї osvіti spozhivchoї kooperacії na rinku osvіtnіh poslug Ukraїni», Ukraїns'ka kooperacіja, No. 4, available at: http://www.ukrcoop-journal.com.ua/num/ivanov.htm

Lozovij, V.S., Ukraїna na mіzhnarodnomu rinku osvіtnіh poslug vishhoї osvіti, Analіtichna zapiska, available at: http://www.niss.gov.ua/articles/1695

«Rinok osvіtnіh poslug і jogo harakternі risi», available at: http://www.virtual.ks.ua/students/1485-market-ofeducational-services-and-its-characteristics.html

Sagajdak, M.P., Doslіdzhennja chinnikіv vplivu na povedіnku spozhivachіv osvіtnіh poslug, available at: https://www.slideshare.net/alegre380/ss-27877727

Chkalovs'ka, G.Z. (2012), «Efektivnіst' funkcіonuvannja rinku osvіtnіh poslug v Ukraїnі: problemi ta perspektivi», Stalij rozvitok ekonomіki, No. 3, pp. 59–64.

Jashhuk, T.A. (2013), «Rinok osvіtnіh poslug: sutnіst' ta tendencії rozvitku», Іnnovacіjna економіка, No. 8, pp. 246–249.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-18

Як цитувати

Бурачек, І. В., & Кравчук, К. М. (2017). Глобалізація вищої освіти та її наслідки для України. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (3(81), 50–53. https://doi.org/10.26642/jen-2017-3(81)-50-53

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ