Аналіз ефективності та напрямки оптимізації витрат маркетингової діяльності на підприємствах хлібопекарської галузі
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2017-2(80)-16-20Ключові слова:
аналіз, витрати маркетингової діяльності, ефективність, напрямки оптимізації, факторна змінна, результуючі показникиАнотація
На сьогодні на підприємствах хлібопекарської галузі маркетинговій діяльності приділяється незначна увага. Обмеженість фінансових ресурсів та відсутність комплексної оцінки ефективності маркетингових заходів зумовлює скорочення маркетингових бюджетів та зниження рентабельності підприємства загалом. Тому, незважаючи на складність проведення аналізу ефективності витрат маркетингової діяльності, в умовах ринку він є необхідним для контролю рівня витрат та формування оптимальних бюджетів маркетингу.
У роботі визначено, що основним напрямком оцінки маркетингової діяльності є аналіз ефективності витрат на її проведення. Запропоновано науково-методичний підхід до аналізу ефективності маркетингових витрат на підприємствах хлібопекарської галузі. Проведено аналіз ефективності витрат маркетингової діяльності на основі припущення, що витрати на маркетинг є факторною змінною, що визначає закономірності зміни значень результуючих показників фінансово-господарської діяльності підприємства, таких як чистий дохід від реалізації продукції, валовий прибуток, фінансові результати від операційної діяльності та чистий прибуток (збитки).
Наведено основні напрямки оптимізації витрат маркетингової діяльності на підприємствах хлібопекарської галузі.
Посилання
Anfinogenova, Je.B. (2012), «Metody ocinky efektyvnosti marketyngovyh zahodiv», Problemy i perspektyvy ekonomiky i upravlinnja: mat-ly mizhnar. zaoch. nauch. konf., vid kvitnja, Renome, Sankt-Peterburg, pp. 147–149.
Assjel', G. (1999), Marketing: principy i strategija, INFRA-M, Moskva, 804 p.
Gerasym’jak, N.V. (2012), «Teoretyko-metodychni pidhody do ocinky efektyvnosti marketyngovyh zahodiv promyslovogo pidpryjemstva», Ekonomichnyj chasopys-XXI, No. 5–6, pp. 40–43.
Denisjuk, A. (2012), «Kontrol' rashodov na marketing», Spravochnik jekonomista: Iskusstvo upravlenija finansami, No. 11, pp. 26–33.
Moiseeva, N.K. and Konysheva, M.V. (2002), Upravlenie marketingom: teorija, praktika, informacionnye tehnologii, in Moiseevа, N.K. (ed.), Finansy i statistika, Moskva, 304 p.
Morgan, N.A., Klark, B.G. and Guner, R. (2004), «Produktivnost' marketinga, marketingovyj audit, sistemy ocenki marketingovoj dejatel'nosti: kompleksnoe rassmotrenie», Marketing-dajdzhest, No. 6, pp. 61–81.
Parhimenko, V.A. (2006), «Kolichestvennaja ocenka urovnja organizacii marketingovoj dejatel'nosti na mashinostroitel'nyh predprijatijah respubliki Belarus'», Marketing v Rossii i za rubezhom, in Golubkov, E.P. (ed.), No. 4 (54), pp. 63–75.
Strupyns'ka, N.V. (2013), «Metodychnyj pidhid do zabezpechennja efektyvnosti marketyngovoi' dijal'nosti promyslovogo pidpryjemstva», Biznes Inform, No. 8, pp. 379–387.
Jasheva, G.A. (2003), «Jeffektivnost' marketinga: metodika ocenki i rezul'taty», Prakticheskij marketing, No. 78 (8), pp. 44–45.
Lenskold, J.D. (2003), Marketing ROI: the path to campaign, customer, and corporate profitability, McGraw-Hill, New York, 271 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Олександра Михайлівна Лукан
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.