Модель комерціалізації результатів наукових досліджень закладами вищої освіти України
DOI:
https://doi.org/10.26642/jen-2018-3(85)-56-62Ключові слова:
комерціалізація, результати наукових досліджень, заклад вищої освіти, модель комерціалізації результатів наукових досліджень, Quadruple Helix, інформаційна економікаАнотація
Досліджено наукові та прикладні засади функціонування моделей комерціалізації результатів наукових досліджень закладами вищої освіти в Україні. Проаналізовано досвід провідних закладів вищої освіти України в комерціалізації результатів наукових досліджень. Виокремлено глобальний (інструменти програми Horizon-2020; мережа ЕЕN-Ukrаіnе), національний (Мережа регіональних центрів інноваційного розвитку Державного агентства України з інвестицій та інновацій, Українська інтегрована система трансферу технологій, Національна мережа трансферу технологій) та локальний (центри інновацій, трансферу і комерціалізації технологій, науково-виробничі комплекси, інноваційно-технологічні кластери, бізнес-інкубатори, індустріальні парки, наукові парки тощо) рівні сприяння й реалізації комерціалізаційних процесів. Виявлено проблеми, з якими стикаються університети та інститути України при комерціалізації дослідницьких результатів у реальному секторі економіки. Авторами наголошено на необхідності розробки й імплементації інтегрованої моделі, що передбачає узгодження інтересів та синхронізацію дій суб’єктів секторів підприємництва, вищої освіти, держави та громадськості як елементів чотириланкової моделі Quadruple Helix. Функціональними блоками моделі визначено: правовий, маркетингово-інформаційний, бізнесово-комунікаційний, сервісно-консалтинговий, кадровий, матеріально-технічний, фінансовий.Посилання
Samilo, A.V., Povstyn, O.V. and Kupchak, M.Ja. (2013), «Teoretychni zasady komercializacii' rezul'tativ naukovo-tehnichnoi' dijal'nosti derzhavnoi' sluzhby Ukrai'ny z nadzvychajnyh sytuacij», Visnyk L'vivs'kogo derzhavnogo universytetu bezpeky zhyttjedijal'nosti, No. 7, pp. 285–290.
Mazur, I. (2013), «Komercializacija naukovyh rozrobok jak faktor konkurentnogo rozvytku pidpryjemnyctva», Visnyk Kyi'vs'kogo nacional'nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka, No. 148, pp. 245–251.
Bogolib, T.M. (2014), «Komercializacija naukovyh rozrobok universytetiv», Ekonomika Ukrai'ny, No. 1 (618), pp. 33–50.
Bаy, S.І. and Dоskоnаlа, І.А. (2012), «Соmmеrсіаlіzаtіоn оf sсіеntіfіс dеvеlоpmеnts оf thе Unіvеrsіty R & D: Prоblеms аnd Sоlutіоns», Bullеtіn оf thе Khmеlnytsky Nаtіоnаl Unіvеrsіty, No. 3, Vol. 1, pр. 215–220.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Наталія Іванівна Холявко, Тетяна Леонідівна Шестаковська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та у відкритому доступі в електронному архіві університету та на сайті журналу.