Проблеми і перспективи розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств

Автор(и)

  • Ангеліна Анатоліївна Корнійчук Житомирський державний технологічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2018-1(83)-71-75

Ключові слова:

комерція, комерційна діяльність, реалізація продукції, торговельне підприємство, оптове торгівельне підприємство, роздрібне торговельне підприємство, перспективи розвитку комерційної діяльності

Анотація

Присвячено дослідженню сучасний стан розвитку комерційної діяльності в Україні. Автором визначено, що більшість проведених досліджень, присвячених комерційній діяльності, пов’язані з теоретичним обґрунтуванням управлінських процесів. У процесі дослідження встановлено, що комерційна діяльність є складовою господарської діяльності тих підприємств, які власну виготовлену продукцію реалізують споживачам, тих, які здійснюють закупівлю товарів для подальшого продажу, і тих, які спеціалізуються на роздрібній торгівлі. На основі державної статистичної інформації визначено динаміку формування товарообороту та реалізованих послуг вітчизняними суб’єктами господарювання, розраховано показники ресурсовіддачі оптових і роздрібних торговельних підприємств. Встановлено, що розвиток комерційної діяльності українських підприємств пов’язаний з розвитком економіки країни та орієнтований на потреби і вимоги ринку, окремого покупця товарів і послуг. Аналіз сучасних досліджень у сфері комерційної діяльності торговельних підприємств дав можливість виокремити особливості торговельної діяльності виробників товарів, оптових посередників та роздрібних торговельних мереж за ознаками (обсяги реалізації, ланцюг діяльності, термін формування надходжень, місце розташування, спеціалізація). Встановлені особливості комерційної діяльності за видами торговельних підприємств дали змогу сформувати проблематику та подальші перспективи їх розвитку. Спільними проблемами розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств є відсутність достатньої кількості фінансових ресурсів для забезпечення потреб процесів реалізації, низька ділова активність партнерів, недотримання конкурентами правил торговельної діяльності. Спільними перспективами розвитку комерційної діяльності є використання стратегічного управління для визначення цільових ринків збуту, покращення комунікаційної політики, підписання договорів на взаємовигідних умовах, активізація ділової активності, вкладання інвестицій у розвиток матеріально-технічної бази.

Біографія автора

Ангеліна Анатоліївна Корнійчук, Житомирський державний технологічний університет

А.А. Кorniychuk

Посилання

Apopij, V.V. (2009), Organizacija torgivli, 3rd, Centr uchbovoi' literatury, K., 632 р.

Bogoslavec', G.M. and Trubej, O.M. (2014), «Problemy ta perspektyvy rozvytku pidpryjemstv optovoi' torgivli», Naukovyj visnyk Hersons'kogo derzhavnogo universytetu, Serija Ekonomichni nauky, Vol. 5, Part 2. – P. 28–32.

Boltjans'ka, L.O., Andreeva, L.O. and Lysak, O.I. (2015), Ekonomika pidpryjemstva, OLDI-PLJuS, Herson, 668 p.

Gusakovs'ka, T.O., Klochko, Ju.O. and Sikjetina, N.G. (2015), «Analiz komercijnoi' dijal'nosti torgovel'nogo pidpryjemstva», Naukovyj visnyk Poltavs'kogo universytetu ekonomiky i torgivli, No. 1 (69), Part 2, P. 106–111.

Krykovceva, N.O., Kazakova, O.B., Sarkisjan, L.G., Avdjejenko, L.L., Djachenko, G.A., Kurs'ka, L.S. and Saharova, O.N. (2007), Komercijna dijal'nist', Centr uchbovoi' literatury, K., 296 p.

Maslennykov, O.Ju. and Kruchkovs'kyj, B.A. (2010), «Problemy i perspektyvy rozvytku rozdribnoi' torgivli v Ukrai'ni v umovah rynkovyh peretvoren'», Naukovyj visnyk NLTU Ukrai'ny, Vol. 20 (2), P. 220–225.

Pankratov, F.G. and Seregyna, T.K. (1999), Kommercheskaja dejatel'nost', YVC «Marketyng», M., 248 p.

Sylkina, Ju.O. «Problemy ta perspektyvy rozvytku rynku rozdribnyh torgovel'nyh merezh v Ukrai'ni», Naukovyj visnyk Mizhnarodnogo gumanitarnogo universytetu, P. 152–157, available at : http://oda.zt.gov.ua/images/golovna/strategia_rozvutky/strategia_2020.pdf

Tymchyna, A.I. (2010), «Sutnist' i rol' komercijnoi' funkcii' pidpryjemstv u rynkovomu seredovyshhi», Naukovyj visnyk NLTU Ukrai'ny, Vol. 20 (15), P. 297–303.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrai'ny, «Dijal'nist' sub’jektiv gospodarjuvannja», statystychnyj zbirnyk, available at: http://www.ukrstat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-03

Як цитувати

Корнійчук, А. А. (2018). Проблеми і перспективи розвитку комерційної діяльності торговельних підприємств. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(83), 71–75. https://doi.org/10.26642/jen-2018-1(83)-71-75

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА