ЕФЕКТИВНІСТЬ ВАРТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ: КЛЮЧОВІ ПОКАЗНИКИ

Автор(и)

  • Ольга Володимирівна Мілінчук Житомирський державний технологічний університет, Ukraine http://orcid.org/0000-0003-2561-0799

DOI:

https://doi.org/10.26642/jen-2016-1(75)-86-96

Ключові слова:

вартісно-орієнтовне управління (VBM), залишковий прибуток (RI), додана ринкова вартість (MVA), додана економічна вартість (EVA), вільний грошовий потік до залучення фінансових ресурсів (FCF), чистий економічний дохід (NEI), додана акціонерна вартість

Анотація

Формування вартісно-орієнтованого управління підприємством у сучасних умовах найповніше гармонізує економічні інтереси суб’єктів господарювання, пов’язаних з його діяльністю. Крім збільшення доходів і зменшення витрат, зростання вартості підприємства забезпечується покращанням іміджу, організаційною культурою, знаннями персоналу, впровадженням інновацій тощо. Якщо збільшення прибутку може здійснюватися для конкретного підприємства до певної межі, то зростання його вартості такої межі не має. Стаття присвячена методичним аспектам розрахунку основних показників, що використовуються для оцінки ефективності вартісно-орієнтованого управління. Досліджено зміст ключових показників для оцінки ринкової вартості підприємства. Зазначено формули для їх визначення та розроблено алгоритм розрахунку з використанням обов’язкових форм фінансової звітності підприємства. Визначено особливості застосування показників у фінансовій роботі підприємства. Узагальнено доцільність використання набору VBM-показників для оцінки ефективності вартісно-орієнтованого управління.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Мілінчук, Житомирський державний технологічний університет

O.V. Milinchuk

Посилання

Volkov, D.L. (2005), „Pokazately rezul'tatov dejatel'nosty: yspol'zovanye v upravlenyy stoymost'ju predpryjatyja”, Rossyjskyj zhurnal menedzhmenta, T. 3, № 2, рр. 3–42.

Milinchuk, O.V. (2012), „Vrahuvannja vartisnogo aspektu pry zastosuvanni bjudzhetuvannja na pidpryjemstvi”, Visnyk ZhDTU : Ekonomichni nauky, № 1 (59), рр. 172–177.

Milinchuk, O.V. (2013), „Ocinka vartisno-orijentovanyh pokaznykiv ta modeljuvannja na cij osnovi etalonnyh orijentyriv dlja potreb bjudzhetuvannja pidpryjemstva”, Visnyk ZhDTU / Ekonomichni nauky, № 1 (63), рр. 367–373

Holler, A. (2009), New Metrics for Value Based Management, Dissertation European Business School, Oestrich-Winkel, 209 p.

Arnold, G. and Davies, M. (2000), Value Based Management: Context and Application, John Wiley and Sons, UK .

Badell, M., Romero, J., Huertas, R. and Puigjaner, L. (2004), „Planning, scheduling and budgeting valueadded chains”, Computers and Chemical Engineering, 28, рр. 45–61.

Copland, T., Koller, T. and Murrin, J. (1995), Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley&Sons, N. Y.

Grant, J. (1997), Foundations of Economic Value Added, Frank J.Fabozzi Assosiayes, New Hope, PA.

Edwards, E. and Bell, Р. (1961), The Theory and Measurement of Business Income, University of California Press, Berkley, CA.

Libby, T. and Lindsay, R.M. „Beyond Budgeting or budgeting reconsidered? A survey of NorthAmerican Budgeting Practice”, Management Accounting Research, available at: www.elsevier.com/locate/mar

Jacobs, J.F. „Period Profit, Shareholder Value, Share Capital, EVA, CVA, NVA and Cash Flows – Different Notions, Each Having its Own Peculiarities”, Social Science Research Network Electronic Paper Collection, availadle at: http://ssrn.com/abstract=394140

Madden, B. (1999), CFROI Valuation: A total System Approach to Valuing the Firm, ButterworthHeinemann, Oxford, MA.

McTaggart, J., Contes Р. and Mankins, М. (1994), The Value Imperative: Managing for Superior Shareholder Returns, The Free Press, N. Y., 367 p.

Ottoson, E. and Weissenrieder, F. (1996), „CVA, Cash Value Added – a new method for measuring financial performance”, Gothenburg University Department of Economics, Study № 1996:1, 10 p.

Penman, S. (2001), Financial Statement Analysis and Security Valuation, McGraw-Hill, N. Y.

Rappaport, A. (1986), Creating Shareholder Value: The New Standard for Business Performance, Free Press, N. Y.

Shareholder Value Metrics. Shareholder Value Management. Booklet 1 (1996), Boston Consulting Group.

Stewart, B. (1999), The Quest for Value: A Guide for Senior Managers, Harper Business, N. Y.

Weissenrieder, F. (1997), „Value Based Management: Economic Value Added or Cash Value Added”, Gothenburg Studies in Financial Economics, Study № 1997:3, 42 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-15

Як цитувати

Мілінчук, О. В. (2016). ЕФЕКТИВНІСТЬ ВАРТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ: КЛЮЧОВІ ПОКАЗНИКИ. «Вісник ЖДТУ»: Економіка, управління та адміністрування, (1(75), 86–96. https://doi.org/10.26642/jen-2016-1(75)-86-96